Bjälklagsfenovering. Upptäcker under 2 lager laminatgolv att det fanns en betongplatta där täljstenskaminen (mindre modell) har stått oxh ska stå framöver. Bjälklaget ska dock bytas helt eftersom det är klent. Tyvärr är betongen inhjuten i bjälklaget och endast där - dvs den når inte ned till backen. Har försökt spetta bort med handverktyg men det kommer ta år. Bilningshammare törs jag inte riktigt använda eftersom bjälklaget inte känns stabilt nog att klara stötarna. Hur ska jag göra om jag vill ha kvar den. Funderar på att mura med leca underifrån...kan man göra så?! Kommer ju inte åt att lägga bruk i sista varvet - gör det något?! Hur mycket och på vilket sätt måste jag bereda på backen före murning i s f?! Tips och tankar tages tacksamt emot.