Tog isär och satte gängtejp och nu droppar det inte längre. Kan dock inte hitta någon bra anledning varför det började helt plötsligt. Mycket möjligt att det är tvättmaskinen som är boven.
Stort tack för hjälpen. En erfarenhet rikare!
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Staffans2000
Haha!
Nu får du huka dig. Gängtape på klämringskopplingen!?!?!? Strängeligen förbjudet. Klämringsturken har inte "sövit på fyra fem dagar" och han "skall ta dig". Men bortsett från det -är det tätt så är det tätt!
 
  • Haha
  • Gilla
lordi och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Klämringsturken har inte "sövit på fyra fem dagar" och han "skall ta dig".
Har du länk till videon för den rörmokande nykomlingen?! :crysmile:
 
Ingen gängtejp för helvete, gör om och gör rätt.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Haha!
Nu får du huka dig. Gängtape på klämringskopplingen!?!?!? Strängeligen förbjudet. Klämringsturken har inte "sövit på fyra fem dagar" och han "skall ta dig". Men bortsett från det -är det tätt så är det tätt!
"Jag har massor med grejorna bak i bilen, va." :)
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ingen gängtejp för helvete, gör om och gör rätt.
För en okunnig inom Vvs. Varför är gängtejp så förkastligt?
 
V Villa1949 skrev:
För en okunnig inom Vvs. Varför är gängtejp så förkastligt?
I en klämkoppling är det viktigt att åtdragningsmomentet är OK. Trycket skapas då av att gängorna ligger an mot varandra. Om man använder gängtape el.d. så får man ett eftergivligt förband, där trycket kan variera med tiden ( tapen flyter undan ).
 
  • Gilla
Villa1949
  • Laddar…
V Villa1949 skrev:
För en okunnig inom Vvs. Varför är gängtejp så förkastligt?
Gängtape är bra på rätt ställe, men i en klämringskoppling så finns det en risk för att muttern kan spricka pga att det uppstår spänningar när man fyllt gängorna med tejp. Det är inte i gängorna tätningen ska ske, utan det är mellan klämring och rör/kopplingsdel.
 
  • Gilla
Villa1949
  • Laddar…
Tack för era svar. Kul att lära sig något nytt.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Ingen gängtejp för helvete, gör om och gör rätt.
Man kan vara hjälpsam på trevligare sätt.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Krilleman Krilleman skrev:
Har du länk till videon för den rörmokande nykomlingen?! :crysmile:
Tyvärr!
Men hans brorsa "Laserturken" är som bekant inte så handfallen han heller. Den snutten tåls att ses hur många gånger som helst. Extra rolig är "Gestapopolisen" som konstaterar att -"det är förbjudet och i högsta grad olämpligt att åka omkring och leta efter någon som man tror har gjort brott".

Håll tillgodo

 
lite OT, hörde att det inte funkade med gängtape i denna lägenhet...:crysmile:

 
  • Wow
anhack och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.