Ett parhus. Tänkte montera ett vindskydd/insynsskydd mellan ingångarna.
Det ska vara 220cm högt och gå ut 180cm rakt ut (90 grader) från fasaden.
Fäster två (eller tre) vågräta spikreglar (45x70) i fasaden med balksko som sedan fäster i en stolpe 180 cm ut från fasaden.
Stolpen är en 90x90 som är 220 cm hög.
Min fundering är om det räcker med ett stolpspjut/jordankare för stolpen utan att den börjar luta för mycket. Spjutet går ner 75cm i marken.
Insynsskyddet kommer vara hyfsat tätt och funkar väl som en vindfångare så hela planket kommer antagligen börja trycka/rycka/dra i stolpen.
Vad tror ni?