Hej.
När jag för x antal år sedan byggde min altan så valde jag att sätta stolparna till räcket innanför reglarna som utgör kanten på altanen, vilket har varit stadigt och bra. Enda kruxet är att det är tre reglar i bredd vilket innebär att räcket kommer väldigt långt in, det är ju 15 cm outnyttjat utrymme utanför det.

Nu är det dags att byta trall och jag tänkte i samma veva bygga ett nytt räcke och målet är att det nya räcket ska vara närmare altanens kant. Hur jag än funderar så kommer jag inte på något sätt att få till det så att det blir både stadigt och snyggt. Alla former av bleck som syns efter att trallen ligger på plats är bannlysta. Målet är även att inte behöva bygga om själva konstruktionen med reglarna. Någon som har någon bra idé åt mig?

Bifogar en bild på hörnstolpen efter att jag börjat skruva bort trallen. Stolpen är i dagsläget 95x95, funderar på att kanske gå ner till 70x70 för att få det lite nättare.
Hörnstolpe på en altan med trallen delvis borttagen, visar tre reglar och betonggrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.