2 953 läst ·
101 svar
3k läst
101 svar
Quiz: Koll på konstruktion
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 661 andra personer (70%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Den frågan har jag baserat på Justus Anderssons rekommendation under rubriken "Några typiska ombyggnadssituationer" i den här artikeln: https://www.byggahus.se/sa-fungerar-en-takstol#10335-nagra-typiska-ombyggnadssituationer13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 677 inlägg
Spontant vill jag påstå att det är risk för att det är fel i artikeln, se denna länk till träguiden:Marlen Eskilsson skrev:
https://www.traguiden.se/konstrukti...5-avvaxlingar/4.5.1principer-for-avvaxlingar/
På en ramverkstakstol tar underramen dragkrafter och hanbjälken tryckkrafter.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 806 andra personer (70%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 841 andra personer (70%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 884 andra personer (70%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"
Jag fick 10/10 rätt i quizet "Koll på konstruktion"
Det är märkligt vad man kan snappa upp i kunskap och lagra djupt inne i minnesbanken.
Jag var säker på att detta skulle bli mitt sämsta quizz men så blev det inte.
Det är märkligt vad man kan snappa upp i kunskap och lagra djupt inne i minnesbanken.
Jag var säker på att detta skulle bli mitt sämsta quizz men så blev det inte.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 111 andra personer (70%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"😀
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 28 andra personer (0%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"
Därför är jag medlem här, det behövs
Därför är jag medlem här, det behövs
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Det verkar som att du har rätt, så jag har ändrat i quizet och lagt in en brasklapp i artikeln så länge. Jag ska försöka få tag på en konstruktör som kan hjälpa mig.13th Marine skrev:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 109 andra personer (41%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"