J
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 601 andra personer (70%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 640 andra personer (71%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"

13th Marine 13th Marine skrev:
Det tar väl underramen?
Som jag har förstått det tar hanbjälken tar istället hand om överramarnas nedböjning:

[bild]

snott från:
[länk]
Ja, du har rätt. Jag föreställde mig nåt i stil med den här modellen och blandade ihop underarm och hanbjälke.

Ritning av takstol med mått: nockhöjd, taklutning, spännvidd, uppslagsbredd och takfotshöjd markerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men tack vare det blev ju mitt svar rätt...

Gamal kunskap försvinner inte.

M
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 880 andra personer (71%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 889 andra personer (71%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"

F
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 893 andra personer (71%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 990 andra personer (70%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"

Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 117 andra personer (39%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 048 andra personer (70%) som har gjort quizet "Koll på konstruktion"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.