Status
Inte öppen för fler kommentarer.
H heimlaga skrev:
Blöj-Donald har lärt sig av kamrat Putin. Båda anser sig ha en gudomlig rätt att förstora sina imperier och stärka sin egen makt över alla delar av samhället utan hänsyn till antalet döda.

Det intressanta är att om USA anfaller så kan vi Nato länder omringa alla de amerikanska baserna och ta all amerikansk personal till fånga och lägga beslag på utrustningen som krigsbyte.

Blöj-Donald är inne och blandar sig i annat också.
Nu får vi se hur världsekonomin kommer att reagera på angreppet mot amerikanska centralbankens oberoende. För mig låter det som den ekonomiska versionen av rysk roulette med 5 skarpa skott och en tomhylsa.

[media]
Högsta domstolen skulle nyligen kommit med ett utslag om de nya tullarna är lagliga men beslutet är uppskjutet till våren, orsaken sägs vara att tullarna var olagliga men Trumplojalisterna i domstolen försöker hitta en lösning som ska rädda ansiktet på Trump. Blir tullarna ogiltigförklarade väntar oräkneliga stämningar om återbetalningar på åtskilliga hundra miljarder dollar.
 
  • Gilla
  • Ledsen
paul1859 och 2 till
  • Laddar…
Vad gäller Natostöd ska nog inte Grönland hoppas på för mycket. I en intervju i The Guardian hyllar Natochefen Mark Rutte Trump och säger att han kommer uppnå något som ingen amerikansk president uppnått på årtionden. Vid en presskonferens kallade Rutte Trump för "daddy" och det fanns ingen gräns för hans devota hyllningar till presidenten.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
MultiMan
Om du inte ser att Rutte gör så enbart av taktiska skäl så kanske du ska stanna upp och tänka efter. Trump kommer enbart bli rövslickad så länge han har någon form av makt och efter det blir han kastad på historiens sophög bland andra maktgalna diktatorer.

Det enda jag sett när de träffats är en liten, liten pojke (Trump) som blir uppmuntrad och klappad på huvudet av den vuxne i rummet eftersom världsläget just nu kräver det.

Det finns dock en bra sak som kommit ut ur detta, att NATO-medlemmarna i Europa lägger mer pengar på sina egna försvar.
 
  • Gilla
  • Haha
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Om du inte ser att Rutte gör så enbart av taktiska skäl så kanske du ska stanna upp och tänka efter. Trump kommer enbart bli rövslickad så länge han har någon form av makt och efter det blir han kastad på historiens sophög bland andra maktgalna diktatorer.

Det enda jag sett när de träffats är en liten, liten pojke (Trump) som blir uppmuntrad och klappad på huvudet av den vuxne i rummet eftersom världsläget just nu kräver det.

Det finns dock en bra sak som kommit ut ur detta, att NATO-medlemmarna i Europa lägger mer pengar på sina egna försvar.
Europas politiker har ett utbrett lillebrorskomplex gentemot USAs presidenter. -"Tänk att få bli inbjuden till Vita huset. Lilla jag i ovala rummet. Vilken lycka!"
Så länge det beteendet kvarstår, gör USA vad USA vill. Precis som de alltid gjort.
Irakkriget är ett tydligt exempel på att det är skillnad på vår reaktion beroende på vems fullskaliga invasion vi bevittnar.

Lite kul att du ansåg det nödvändigt att förtydliga att "en liten liten pojke" var Trump och inte Rutte 😁
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Om du inte ser att Rutte gör så enbart av taktiska skäl så kanske du ska stanna upp och tänka efter. Trump kommer enbart bli rövslickad så länge han har någon form av makt och efter det blir han kastad på historiens sophög bland andra maktgalna diktatorer.

Det enda jag sett när de träffats är en liten, liten pojke (Trump) som blir uppmuntrad och klappad på huvudet av den vuxne i rummet eftersom världsläget just nu kräver det.

Det finns dock en bra sak som kommit ut ur detta, att NATO-medlemmarna i Europa lägger mer pengar på sina egna försvar.
Självklart vet jag att Rutte aka "Teflon Rutte" är moraliskt rutten och en tvättäkta opportunist som stryker Trump medhårs. Mycket talar väl för att näste president blir J D Vance och han lär bli snäppet värre än Trump om man får tro hälften av det som skrivits om honom. Bara hans blick på det officiella fotot indikerar att han är psykopat.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Om du inte ser att Rutte gör så enbart av taktiska skäl så kanske du ska stanna upp och tänka efter. Trump kommer enbart bli rövslickad så länge han har någon form av makt och efter det blir han kastad på historiens sophög bland andra maktgalna diktatorer.
Problemet med Trump är att undfallenhet inte funkar mot honom. Att folk som Rutte och diverse EU-ledare fjäskar för honom bekräftar ju bara för honom att de är svaga. Hitta istället en svag punkt och slå stenhårt där. Se bara hur Trump backade när Kina satte lite hårt mot hårt och skulle sluta exportera vissa mineraler till USA: Tyvärr har 'EU ledare som tycker att det är en seger när vi får betala en massa tullar till USA. Argumentet var väl att det kunde vara värre. Är likadant med Grönland, är det någon som tror att EU/Danmark kommer att göra någonting om USA en dag plötsligt invaderat Grönland? Lite lama diplomatiska protester, men sedan i princip ingenting och som sagt det kunde ju vara värre.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Bara hans blick på det officiella fotot indikerar att han är psykopat.
Du har verkligen en imponerande förmåga att ställa diagnoser. Hoppas du vigt ditt liv till läkekonsten! 😂
 
Alfredo Alfredo skrev:
Du har verkligen en imponerande förmåga att ställa diagnoser. Hoppas du vigt ditt liv till läkekonsten! 😂
Kanske gick väl långt som amatörpsykolog men den mannen ger många en genuin obehagskänsla. Jag är långt ifrån ensam i mina farhågor men framtiden får utvisa vem som har rätt.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Du har verkligen en imponerande förmåga att ställa diagnoser. Hoppas du vigt ditt liv till läkekonsten! 😂
Tips. Sök på "Putin, Putler" här, så får du fram en hel harang av amatörpsykologer som med säkerhet vet allt om någon de inte ens sett i verkligheten. Imponerande förmågor. Eller hur?

För att återgå till ämnet skall jag gardera mig i möjligaste mån mot den kommande pyspunkan eller återstarten genom att köpa guld och silvergruvaktier. Framförallt silver lär behövas till bla. Batteritillverkningen som torde öka, om än inte så fort som våra spenderglada politiker trodde genom att bestämma sig för att "-det måste gå". Den lite udda affärsstrategin visade sig vara mindre lyckad.
 
  • Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Kanske gick väl långt som amatörpsykolog men den mannen ger många en genuin obehagskänsla. Jag är långt ifrån ensam i mina farhågor men framtiden får utvisa vem som har rätt.
Men han tvålade på goda grunder till de skenheliga européerna i München så de satte Bratwursten i vrångstrupen. Så, inget ont utan något gott med sig.
 
Intet Intet skrev:
Tips. Sök på "Putin, Putler" här, så får du fram en hel harang av amatörpsykologer som med säkerhet vet allt om någon de inte ens sett i verkligheten. Imponerande förmågor. Eller hur?

För att återgå till ämnet skall jag gardera mig i möjligaste mån mot den kommande pyspunkan eller återstarten genom att köpa guld och silvergruvaktier. Framförallt silver lär behövas till bla. Batteritillverkningen som torde öka, om än inte så fort som våra spenderglada politiker trodde genom att bestämma sig för att "-det måste gå". Den lite udda affärsstrategin visade sig vara mindre lyckad.
Gruvaktierna är nog ganska högt värderade i dagsläget men för de som köpte för några år sedan har det varit en fin affär. Boliden upp nästan åttio procent på ett år. Vad som sker med silvret nu är knappast hållbart i längden, upp trettio procent sedan årsskiftet lär följas av en rekyl nedåt.
 
B Bitterhetsakademin skrev:
Gruvaktierna är nog ganska högt värderade i dagsläget men för de som köpte för några år sedan har det varit en fin affär. Boliden upp nästan åttio procent på ett år. Vad som sker med silvret nu är knappast hållbart i längden, upp trettio procent sedan årsskiftet lär följas av en rekyl nedåt.
Gruvaktier är fortfarande billiga. Går priset på råvaran upp säg 50% kan vinsterna gå upp 500% eller 10000%. Många gruvaktier har bara ökat dubbla värdet mot råvaran. Stor potential för fortsatt prisuppgång, båda för råvaror ch gruvaktier.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
il_duce il_duce skrev:
Gruvaktier är fortfarande billiga. Går priset på råvaran upp säg 50% kan vinsterna gå upp 500% eller 10000%. Många gruvaktier har bara ökat dubbla värdet mot råvaran. Stor potential för fortsatt prisuppgång, båda för råvaror ch gruvaktier.
Gruvbolagen sitter på potentiella gruvor som tidigare inte var lönsamma att bryta ur. Nu när silverpriset fördubblats blir de förut olönsamma, lönsamma. Så jag håller tummarna för att det går upp ett tag till.
När jag köpte mitt första guld kostade det 800.000. Kr/kg Nu ligger det på 1.200.000.
Med silvret är ökningen ännu större.

Men, eftersom jag tydligen styr hela världsbörsen, kommer gruvaktierna sjunka som en sten mycket snart.
 
Jaha rysstrollen arbetar för sin lön ser jag.
 
  • Gilla
  • Älska
Majgårdarna och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jaha rysstrollen arbetar för sin lön ser jag.
Nu är jag ingen paragrafryttare men det är emot paragraf 5.4.3 i forumets regler att anklaga för trollning utan det skall anmälas till mod. för eventuell åtgärd. Långt ifrån alla med en annan åsikt än din behöver vara troll utan kan på goda grunder ha en annan världsbild. Om det finns rysstroll finns även Usatroll men om dessa talas det mer sällan.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.