Jag håller på att renovera mitt hus från 50-talet och efter att ha rivit en ful vävtapet upptäcker jag att en vägg är gjord av en konstig spånnskiva.
Det är ett ganska löst material, det känns nästan som kartong. Tror ni att det går att der går att bredspackla på den? Jag tänkte måla först för att stabilisera ytan.
Alternativet är kanske ett lager papper annars, men ytan behöver ändå vara hyfsat slät under.
Några idéer?
Tack på förhand
Det är ett ganska löst material, det känns nästan som kartong. Tror ni att det går att der går att bredspackla på den? Jag tänkte måla först för att stabilisera ytan.
Alternativet är kanske ett lager papper annars, men ytan behöver ändå vara hyfsat slät under.
Några idéer?
Tack på förhand
Tapetlim går bra, men treetex suger förmodligen lite mer än annat underlag, så lite mer lim behövs nog. Om jag kommer ihåg rätt så kan det också fungera att stryka på lite lätt vattenskadat tapetklister först som får suga in och torka. Då suger det inte så mkt sedan. Måla med en lämplig grundfärg tar också bort "suget" efter extra mkt tapetklister. 
Klicka här för att svara