Får entrétrappa var tidigare belagd med klinker, men efter flera vintrar och någon olycklig saltning sprack detta. Nu har jag denna tråkiga ytan kvar, vilken stör mig dagligen.
Jag skulle vilja putsa upp ytan så att den blir snygg igen. Vill inte sätta klinker eller sten. Vill inte ha någon epoxybeläggning. Har funderat på att slipa, men är tveksam till att det är lättare eller blir bra. Någon som vet vad man ska använda för cement och hur man ska gå tillväga för att putsa samtliga ytor på trappan, så att det blir jämnt och snyggt?
Jag skulle vilja putsa upp ytan så att den blir snygg igen. Vill inte sätta klinker eller sten. Vill inte ha någon epoxybeläggning. Har funderat på att slipa, men är tveksam till att det är lättare eller blir bra. Någon som vet vad man ska använda för cement och hur man ska gå tillväga för att putsa samtliga ytor på trappan, så att det blir jämnt och snyggt?
https://www.se.weber/betong-cement-vagglagning/ytskydd/weber-rep-995-ytslamma
Rollas eller spacklas på. Kör det som sista lager vid balkongrenoveringar.
Rollas eller spacklas på. Kör det som sista lager vid balkongrenoveringar.
Produkter som diskuteras: "ytskydd"
Ytskydd Jape
Skydd för markytor, tak och fasader
299 kr inkl moms
Läs mer
Som total novis på området förstår jag inte skillnaden på alla dessa olika produkter. Hur skiljer sig rep 995 från rep 980 som demonstreras i filmen ovan? Är det som ytterligare ett lager för att skydda ytan bättre?D Drburr skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden