Jag var på lägenhetsvisning i ett hus som är byggt på 50-talet. På en av väggarna i vardagsrummet hade putsen släppt från väggen bakom tapeten. Mäklaren sa att föreningens tekniska förvaltare hade varit där och tagit bilder och undersökt genom att knacka på väggen och konstaterat "det är bara putsen som släppt". Det är en stor HSB förening på drygt 400 lägenheter med god ekonomi. Husen ser fina ut på utsidan och jag har inte sett några tendenser på att det finns några fuktskador. Tapeten vill vi ändå byta. Är det bara så enkelt att putsen är gammal, porös och har släppt eller kan det finnas några underliggande problem så att man vill ta in en ytterliggare bedömning? Om det inte är några andra problem, är det bara att ta bort tapeten och putsa om på de områden där putsen släppt (själva eller med hjälp av hantverkare)? Vad tänker ni?
 
  • puts1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • puts2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • puts3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • puts4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
Vi bor också i 50-tals lägenhet. Kan till och med vara samma förening som denna lägenhet som du beskrivit.
Det ser för mig en glad amatör ut som sättningar i huset som fått lättbetongen eller putsen under att spricka. Vi har liknande sprickor i vår lgh men kanske inte riktigt så stora.
Fanns för 18 år sedan vi flyttade in och inte ändrat hos oss. Vi har inte heller brytt oss.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.