Ser detta rätt monterat ut? Det är en Purus Line golvbrunn från 2014.

• Närbild på en Purus Line golvbrunn från 2014 med synliga rör och monteringsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen Purus Line golvbrunn från 2014, delvis monterad med synliga rör och tätning mellan kakel.
    Skapa konto
Svårt att se.
Det ska finnas en rostfri plåt med torxskruv som tätskiktsmanscetten ska läggas under och sedan klämmas fast tillsammans med en oring, om det är gjort borde du kunna se en gummiduk sticka ut mellan den plåten och brunnens plaststomme.
Det gröna är det tätskiktskladd, det ser ut som det ligger på plåtn som kan skymta sticka fram, kan du peta undan lite grönt o kolla?

• Gilla
Tvapac
  • Laddar…
Tack Per!

Det ser lite hafsigt och kladdigt ut. Men jag ser plåten nu, dock svårt att se om det ligger en oring och manschett mellan. Någonting är klämt mellan. Vet inte om det går att avgöra från bilden nedan?

• Närbild på otät fog med synlig plåt och klämda föremål vid ett rörsystem, otydligt om det är en oring/manschett.
    Skapa konto
Finns det nåt som tyder på att det kan vara läckage?
Trä eller betonggolv?
Men gillar inte att det är tätskiktskladd ovanpå, finns liksom ingen anledning att ha det där,

Trägolv. Nej inget tyder på läckage. Det är bara allmän nojja. Jag bytte tvättmaskin på andra sidan badrummet och tyckte rörgenomföringen där såg bristfällig ut, och ville därför se över andra kritiska ställen. Och golvbrunnen är väl oftast boven om en klåpare varit i farten.

Jag ska tvätta ur den och granska lite mer till helgen.

Är brunnsflänsen (ramen) fäst med fogskum???

• Gilla
Nils82
  • Laddar…
B b8q skrev:
Är brunnsflänsen (ramen) fäst med fogskum???
Trodde också det var fogskum först, men det är fix som gulnat tror jag.

Fix gulnar inte. Däremot kan fogen få lite konstiga nyanser
Svårt att avgöra på bilden, men det ser lite skumt ut oavsett....
Fix eller fog brukar inte se ut sådär, ser nästa ut ngn form av oidentifierbart kladd :thinking:

Det gula ser ju helt klart ut som PU-skum.

useless useless skrev:
Det gula ser ju helt klart ut som PU-skum.
På bilden ser det precis ut som PU skum. Men det måste vara fotot och ljuset som spelar ett spratt, för det är inte speciellt gult i verkligheten och stenhårt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.