9 521 läst ·
8 svar
10k läst
8 svar
Ny avlång golvbrunn från Purus!?
Är det någon som testat den nya avlånga golvbrunnen som Purus har lanserat?
Den heter typ "Purus Line 300". Se länk Purusline
Den är skitsnygg men jag är lite så där skeptisk eftersom den e ny... Men designen är ju kalas rolig! Känns dock som att monteringen när man gjuter i en betongplatta kan bli ganska krånglig. Det krävs ju "verkligen" att de blir rakt när man gjuter. Till skillnad från en rund "vanlig" brunn där det inte perverkar lite mkt om den sitter "lite snett" så att säga...
Jag önskar gärna synpunkter och helst egna erfarenheter. Lite sugen på den här brunnen.
//DVE
Den heter typ "Purus Line 300". Se länk Purusline
Den är skitsnygg men jag är lite så där skeptisk eftersom den e ny... Men designen är ju kalas rolig! Känns dock som att monteringen när man gjuter i en betongplatta kan bli ganska krånglig. Det krävs ju "verkligen" att de blir rakt när man gjuter. Till skillnad från en rund "vanlig" brunn där det inte perverkar lite mkt om den sitter "lite snett" så att säga...
Jag önskar gärna synpunkter och helst egna erfarenheter. Lite sugen på den här brunnen.
//DVE
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Åhhh. Om jag ändå hade sett den där när jag gjorde om. Har letat efter nåt liknande. Hur snygg som helst.
Så, tyvärr inga erfarenheter. Jag kunde dock inte hindra mig själv från att uppmuntra till att prova.
Som du själv antyder. Monteringen kan bli knepig. Det är nog viktigt att den blir rak.
Varför har dom inte gjort en rund brunn under, och sedan haft en avlång ovandel, typ slukrist, som ansluter till den. Ungefär om en förhöjningsring gör.
Så, tyvärr inga erfarenheter. Jag kunde dock inte hindra mig själv från att uppmuntra till att prova.
Som du själv antyder. Monteringen kan bli knepig. Det är nog viktigt att den blir rak.
Varför har dom inte gjort en rund brunn under, och sedan haft en avlång ovandel, typ slukrist, som ansluter till den. Ungefär om en förhöjningsring gör.
Mmm...
den verkar som sagt ball. Lite osäker ännu dock.
//DVE
Villa Ansarve - Ansarve 1:84 Gotlands Tofta.
den verkar som sagt ball. Lite osäker ännu dock.
//DVE
Villa Ansarve - Ansarve 1:84 Gotlands Tofta.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Borde kanske skriva detta i ny tråd, men tanken är densamma. Jag blev lite fast i tanken på golvbrunn i annan design än den vanliga.
Finns det några krav/riktlinjer om hur stor slukristen får vara i förhållande till själva brunnen? Alltså om man har en vanlig brunn under på sedvanligt sätt, med manschett, tätskikt och klämring, och sedan har en rist som är väsentligt större än brunnen?
Finns det några krav/riktlinjer om hur stor slukristen får vara i förhållande till själva brunnen? Alltså om man har en vanlig brunn under på sedvanligt sätt, med manschett, tätskikt och klämring, och sedan har en rist som är väsentligt större än brunnen?
jon_h skrev:
Finns inga krav där. Man får ha vilken slukrist man vill.it-snubben skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Klicka här för att svara