Jag skulle dock vilja styra primärluften efter rökgastempen. I början mycket öppen så man fort får en ordentlig glöd och pannan kommer upp i laddtemp fort. Sen stänga för att inte få för hög rökgastemp.
Jag brukar skruva in sekundärspjällen för att påskynda uppstarten (se tidigare inlägg). Då åker de mesta av luften in genom primären istället. Då uppnår man samma effekt du syftar på.