xdigger skrev:
Du skulle ringt och sagt till dom, du har ju valt att betala i februari?!
Problemet är att jag är i Kina just nu, det kostar 22kr/minuten att ringa så det gäller att de löser problemet fort om det ska gå ihop sig.

Jag ska försöka dra i det när jag kommer hem igen nästa vecka, har varit här i 6 veckor nu.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09
Pumba skrev:
Problemet är att jag är i Kina just nu, det kostar 22kr/minuten att ringa så det gäller att de löser problemet fort om det ska gå ihop sig.

Jag ska försöka dra i det när jag kommer hem igen nästa vecka, har varit här i 6 veckor nu.
Ett mail funkar nog lika bra :)

Hehe, ja det kan ju bli lite knöligt.. ;)

Nej, det räcker väl med 0,001% går fel av betalningarna för att det skall bli "folkstorm".

Jag har inspelade samtal med klarna där dom motsäger sig själva och säger att dom hellre skickar på flera år gamla adresser än skickar på folkbokföringsadressen, eller den adressen man angav till dom i sitt nya köp och att dom tyckte det var helt korrekt att göra så, det tyckte dock varken datainspektionen eller finansinspektionen när jag kontaktade dom. ;)

Enkelt löst genom att betala i tid?

Det ar inte sa latt eftersom man inte far nagon faktura.

AndersMalmgre, du har inte läst hela tråden va? Några saker som har framgått i tråden:

I vissa fall är man tvungen att betala via Klarna även om man inte vill ha kredit.

Klarna skickar ibland inte ut faktura, utan skickar påminnelse (med förseningsavgift) direkt.

Klarna skickar inte fakturan till den adress man är folkbokförd på eller den adress man skrivit på beställningen utan nån helt annan adress som de hittat i nån gammal telefonkatalog eller nåt.

Sorry, mitt inlägg var ett svar på

TechMark skrev:
Det verkar ha blivit lite folkstorm kring Klarna och deras affärsmetoder.

[länk]
Så riktar mig inte mot TS

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
T
AndersMalmgren skrev:

Nu var det ju så att kritiken mot Klarna är just att de inte skickar någon faktura eller skickar den till en annan adress än folkbokföringsadressen (eller fakturaadressen som angivits i beställningen) och skickar sedan en påminnelse eller ett inkassokrav med tilläggsavgifter till rätt adress.
Detta är, som nämnts tidigare i tråden, stick i stäv med gällande regler och lagar och det är därför som finansinspektionen börjat titta på fallet.

AndersMalmgren skrev:

Ok, men även om ditt svar var riktat till TechMark och artikeln h*n länkade till så kvarstår följdfrågan på ditt tidigare påstående.
Hur menar du att de här människorna ska kunna betala i tid då de inte får några fakturor från Klarna, det första som dimper ner i brevlådan är en påminnelse eller inkassokrav?

Hur lyckas dom skicka inkassokravet till rätt adress om fakturan går till fel?

Dom äger för övrigt själva inkassobolaget.

• Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.