229 950 läst ·
1 476 svar
230k läst
1,5k svar
Prylarnas pris: Pryl-HLR
Ja, min länk var bara ett exempel... Dessutom är dom cellerna på 4Ah, vilket kanske är mer än originalbatteriet?
Jag byggde själv om batteriet i min gamla skruvdragare från 1,5Ah till 4 Ah med såna celler för ett par år sedan. Nu behöver man bara ladda den en gång om året...
Jag byggde själv om batteriet i min gamla skruvdragare från 1,5Ah till 4 Ah med såna celler för ett par år sedan. Nu behöver man bara ladda den en gång om året...
Har man två sämre batteripack tänker jag mej att det kan gå att mäta cellerna och plocka ihop ett fungerande batteri. En så gammal skruvdragare är väl sällan värd att kosta på nytt batteri eller helrenovering med celler för över 900kr.R roli skrev:Billigt och billigt, det hänger ju på hur många celler som behöver bytas. Är det alla så krävs det ju 15 celler till en 18V-maskin och med ett pris på 62:-/st så blir det ju 930 kronor vilket borde vara dyrare än att köpa ett nytt batteripack till dragaren. Men är det enstaka celler som strejkar så är "renovering" ett bra alternativ. Har själv några Bosch batteripackar som ligger i beståndsdelar som skall renoveras vilket år som helst nu.... Har liksom inte kommit till skott.
Jo, visst är det så. Har tre stycken batteripack till min äldre Boschdragare som just nu inte är i drift. Dessa har jag tänkt "bygga om" till två fungerande men det har inte blivit av. Så nu återstår det att se om dessa batterier i packen som tidigare tog emot laddning fortfarande gör detta....F fribygg skrev:
Får säkert tummen ur vilket å som hellst o plocka i sär packen, försökte göra det på en Ryobi maskin men packen var i hop limmad och gick inte att dela utan att riskera att plasten skulle gå sönder. Men dessa kanse är av den modellen att de går att dela.useless skrev:
Såg att det finns att köpa begagnade UPSer som man kan a battericeller från och använda de hela som celler till handmaskiner.F fribygg skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 820 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 820 inlägg
Är det gummimembran så borde flexibelt silikongummi på tub vara en bra början. Är knappen trasig internt så får du kolla vilken sort det är, kanske räcker att göra en ny tryckmekanism som du gjuter fast i gummit. Är det trasig på kretskortsnivå blir det ju mer jobb och du måste riva isär och löda.
En knapp borde ju vara perfekt 3-d printningsprojekt..
Har själv ingen printer men har gjutit små plastdetaljer genom att göra gips/gummiform och sedan köra limpistol eller epoxy. Epoxy köper man billiga tuber på Lidl när de har verktygsvecka.
Har själv ingen printer men har gjutit små plastdetaljer genom att göra gips/gummiform och sedan köra limpistol eller epoxy. Epoxy köper man billiga tuber på Lidl när de har verktygsvecka.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 924 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Hmmm, jag känner på mig att min signatur passar in här 


