10 492 läst ·
4 svar
10k läst
4 svar
"Provisoriska innerväggar" Fäste mot golv och tak.
Hej!
Jag ska bygga två väggar i mitt vardagsrum för att skärma av en hörna och göra det till sovrum. Jag vill ha det så här men om jag säljer så vill de nya kanske plocka ner väggarna. Min fråga är : Hur fäster jag mina väggar bäst mot golv och tak så att de gör minst åverkan? Tack på förhand.
Jag ska bygga två väggar i mitt vardagsrum för att skärma av en hörna och göra det till sovrum. Jag vill ha det så här men om jag säljer så vill de nya kanske plocka ner väggarna. Min fråga är : Hur fäster jag mina väggar bäst mot golv och tak så att de gör minst åverkan? Tack på förhand.
Hej!
Om du sätter väggreglarna i spänn lite grann, så behöver du inte mer än hitta några vettiga skruvinfästningar upp mot taket. Under regeln som läggs på golvet sätter du breda gummilister som håller den på plats av trycket.
Ska väggarna byggas ihop i en vinkel får de ju också stöd av varandra.
Om du sätter väggreglarna i spänn lite grann, så behöver du inte mer än hitta några vettiga skruvinfästningar upp mot taket. Under regeln som läggs på golvet sätter du breda gummilister som håller den på plats av trycket.
Ska väggarna byggas ihop i en vinkel får de ju också stöd av varandra.
Medlem
· Västernorrland
· 12 034 inlägg
sätter man det i spänn så behöver man ju inte skruva nånstans egentligen. Kör man plåtregel uppe och nere så kan man ju ha två rader med tätningslist mot tak och golv. Det ger ju friktion som gör att det inte rör sig sen.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Tack för era svar. Känner mig lite lugnare nu. I morgon drar bygget igång!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden