Var det medvetet att de byggföretag som ni diskuterade med jobbade i lättbetong? Var det ett kriterium som ni hade när ni valde byggare, eller mer en slump att alla råkade bygga i detta material?

För sen valde ni ett hus i Leca med isoleringsinlägg som ju är en annan variant på material.
Antar att ni trivs bra i ert hus och att inomhusklimat och annat motsvarar era förväntningar?

Själva kan vi inte riktigt bestämma oss för vilket som känns bäst, men lutar just nu åt lättbetong.
 
  • Gilla
MRK
  • Laddar…
Vi har byggt ett liknande hus där själva huskostnaden inkl stort garage landade på ca 20 tkr/m2.
Jag tror mig minnas att arbetskostnad och materiell landade på 50/50.
 
lennartg skrev:
Var det medvetet att de byggföretag som ni diskuterade med jobbade i lättbetong? Var det ett kriterium som ni hade när ni valde byggare, eller mer en slump att alla råkade bygga i detta material?.
Inget medvetet val, min uppfattning är att det är sak samma om man väljer lättbetong eller lättklinker,

Det hus vi bor i nu är vi andra ägarna av så det var inte vårt val med isoleca. Men vi trivs bra i huset, jättebra område, supertrevliga grannar och lugn miljö.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.