mnils skrev:
och Electrolux är ju inte direkt kända för att använda premiummaterial till sina produkter, klent och så billigt som möjligt skall det vara...
Just luftvärmepumpar har dom aldrig tillverkat själv vad jag vet, utan bara OEM'at diverse billiga produkter från andra tillverkare.

kolla vad det är för fabrikat och modell på fläktmotorn, tex ziehl ebm etc.
Inte omöjligt att fläkt tillverkaren även är leverantör av bladet. De borde kunna ge svar på vilken om de har motor och fläktdimmension.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Tack för alla svar! Får ta en titt på den.
Fläkten snurrar inte alls nu, jag tänkte att den kände av att det var obalans i den och stängde av automatiskt, men det kanske har hänt nånting annat också. Konstigt om två blad skulle gå av samtidigt annars.

P
K Kirre2 skrev:
Tack för alla svar! Får ta en titt på den.
Fläkten snurrar inte alls nu, jag tänkte att den kände av att det var obalans i den och stängde av automatiskt, men det kanske har hänt nånting annat också. Konstigt om två blad skulle gå av samtidigt annars.
om du talar om vilken modell du har så kan jag se om electrolux har sådana kvar , annars tror jag JSenergi har någon som kan ersätta denna.

electroluxaren skrev:
om du talar om vilken modell du har så kan jag se om electrolux har sådana kvar , annars tror jag JSenergi har någon som kan ersätta denna.
Ska titta om jag kan lista ut det. Den följde med huset när vi köpte det och jag har inte ägnat den nåt intresse så länge den gjorde sitt jobb!

electroluxaren skrev:
Så här står det på utedelen. Etikett på Electrolux split-typ luftkonditionering med teknisk information som modell, kapacitet och kylmedel (R410A).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kirre2
  • Laddar…
P
det är en 07a

fläktblad har utgått, men kolla med js energi

electroluxaren skrev:
det är en 07a

fläktblad har utgått, men kolla me
Tack! Hittar ingen på deras hemsida, men skickade ett meddelande.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.