2 724 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Propellerbladen har gått av
kolla vad det är för fabrikat och modell på fläktmotorn, tex ziehl ebm etc.
Inte omöjligt att fläkt tillverkaren även är leverantör av bladet. De borde kunna ge svar på vilken om de har motor och fläktdimmension.
Inte omöjligt att fläkt tillverkaren även är leverantör av bladet. De borde kunna ge svar på vilken om de har motor och fläktdimmension.
Tack för alla svar! Får ta en titt på den.
Fläkten snurrar inte alls nu, jag tänkte att den kände av att det var obalans i den och stängde av automatiskt, men det kanske har hänt nånting annat också. Konstigt om två blad skulle gå av samtidigt annars.
Fläkten snurrar inte alls nu, jag tänkte att den kände av att det var obalans i den och stängde av automatiskt, men det kanske har hänt nånting annat också. Konstigt om två blad skulle gå av samtidigt annars.
om du talar om vilken modell du har så kan jag se om electrolux har sådana kvar , annars tror jag JSenergi har någon som kan ersätta denna.K Kirre2 skrev:
Ska titta om jag kan lista ut det. Den följde med huset när vi köpte det och jag har inte ägnat den nåt intresse så länge den gjorde sitt jobb!electroluxaren skrev:
Fantastiskt att märkskylten fortfarande är så tydlig att läsa. Många gånger kan solljuset ha gjort att texten knappt går att se alls för att den är så solblekt. Verkar finnas några reservdelar i Tyskland i vart fall om man inte hittar det på närmare håll: https://www.ersatzteilcheck24.de/ge...ROLUX;anz_typ=;anz_bez=EXH09HX1WE 94637305200
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden