Som rubriken säger, två propellerblad i luftluftvärmepumpen har gått av. Den har inte varit igenisad på sista tiden. Vad kan ha hänt?
Pumpen, en Electrolux, är 12-15 år gammal. Är det nån idé att byta propellern eller är det lika bra att byta ut hela pumpen? Den har fungerat felfritt tidigare.
Pumpen, en Electrolux, är 12-15 år gammal. Är det nån idé att byta propellern eller är det lika bra att byta ut hela pumpen? Den har fungerat felfritt tidigare.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
En granne som inte tycker om missljudet kan ha varit framme.
Kolla om någon installatör i närheten har bättre begagnade delar. Jag hade ett liknande haveri, där knäcktes hela staget som håller motor och fläktblad.
Första firman jag ringde bytte kontinuerligt äldre llvp och hade precis plockat ner ett gäng som jag fick plocka delar ifrån. Kostade en påse bullar och en fin recension på Google
Första firman jag ringde bytte kontinuerligt äldre llvp och hade precis plockat ner ett gäng som jag fick plocka delar ifrån. Kostade en påse bullar och en fin recension på Google