Jo det finns en hel paddningstråd där det diskuteras om detta.
Själv kommer jag lägga 8-11 singel och låna grannens jordstamp för att packa ihop det lite. Tror det räcker bra

Som någon skrev i en annan tråd: ”att padda makadam är mest ett sätt att få stenarna att haka i varandra, att få dem att lägga sig "till rätta" och därmed få ett stabilare underlag”. Men det kanske räcker bra med en stamp...

Ja om du inte råkar äga en padda så är det nog onödigt att hyra en för ändamålet. Ett lager 0/18 över så får du ett betydligt bättre och stabilare underlag.

• Gilla
Sindbad
  • Laddar…
Med 8-16 makadam är det främst de dränerande egenskaperna man vill åt, inte att kunna packa det maximalt hårt och tätt. Jag inbillar mig att om jag packar till det nu, så att stenarna lägger sig tillrätta, så kanske jag slipper att det sätter sig och sjunker lite senare. Jag kan låna en padda av en kompis så någon extra kostnad blir det inte.

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
Omg omg omg OMG, min Pacific är skickad! :love:

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Min med... Fast Grand.

Min pool har stått ute på vår betongplatta i snart 2 veckor :rolleyes: Måste först bli klar med uterummet innan jag ger mig på poolen :sweat:

• Gilla
grävis220
  • Laddar…
Jag är inte heller redo för min. Jag har en hel del kvar att snickra och dona med innan jag ens kan ställa den på plats. :giggle:

Fulkemisten
Grundläggning, snickeri och isolering var jag klar med förra veckan då jag trodde poolen skulle komma. Kanske kommer den efter helgen. Tyvärr verkar värmaren vara restad, skulle dröja 4-6 veckor till.

Min är också skickad

• Gilla
Jippe
  • Laddar…
Det var lite överraskande när Schenker ringde redan i eftermiddags och sa att dom skulle komma med baljan om 25 minuter. :surprised: Ett kolli på 150kg! Men när jag plockat ur isolering och annat ur den så blev den lite mer hanterbar. :)

Edit: Ena värmaren, pumpen, locket och displayen skickas senare.

• Gilla
Vickedm
  • Laddar…
Jag får min imorgon

• Gilla
Vickedm
  • Laddar…
Tobzter
Verkar vara en härlig rullians på dessa terrasspooler :).
Beställer dom flesta genom SVB?
Är ni nöjda?
Funderar på en pacific med 6kw värmare.
Någon som har installera en Pacific ?

Japp, jag har beställt Pacific med 6kw värmare

Tobzter Tobzter skrev:
Verkar vara en härlig rullians på dessa terrasspooler :).
Beställer dom flesta genom SVB?
Är ni nöjda?
Funderar på en pacific med 6kw värmare.
Någon som har installera en Pacific ?
Har beställt och fått Pacific med 6kwh värmare (samt belysning och bubblor). Men har inte installerat än, har lite andra projekt pågående. Än så länge är jag iaf nöjd, det verkar vara bra saker, Balboa och Pahléns... inte Kina-skit

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.