Byggahus.se

Projekt: Terrasspool

1. Needas
    Medlem · Nivå 13
    Efter många om och men så "bestämdes det" att vi ska ha ett spabad i trädgården!
    Efter att ha kollat runt på olika lösningar så beställde jag en eluppvärmd terasspool med balja av polyeten.
    Köpet gjordes 7/6 hos svenskabadtunnor.se och leveransen gick snabbt och smidigt.
    Bubbelsystemet och belysningen som är tillval var restade men med löfte att skickas så fort som möjligt.
    Här kommer lite bilder på grejerna.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Resized_20200701_115718.jpeg
    20200701_180017.jpg
    20200701_180224.jpg
    20200701_185941.jpg
    20200701_191556.jpg

2. Needas
    Medlem · Nivå 13
  3. AndersPS
    Renoverare Nivå 18
    Spännande, jag har precis beställt därifrån med. Håll oss uppdaterade! ;)

• Laddar…
  4. Needas
    Medlem · Nivå 13
    Vad kul!
    Vilken modell beställde du?

5. S
    Medlem Nivå 4
    Jag har också tänkt att beställa från dem, en Pacific. :D

Hur levererades den? Med lastbil och handtruck/pall-lyft eller med kranbil? Det jag funderar på är om den som kör ut den kommer att ha möjlighet att ställa av den på mitt släp (istället för på gatan) så att jag kan flytta den själv till baksidan av huset utan att kalla in massa bärhjälp...

6. C
    Byggahus Freak! · Nivå 15
    Den där lilla tunnan lär du ju kunna bära själv alternativt släpa till baksidan.

7. S
    Medlem Nivå 4
    Möjligt, men Pacific är 240x200cm och väger 80kg :thinking:

Ett spännband genom pallen och sen kanske man helt enkelt kan dra den (över grusplan och gräs)...

Men vete 17 om 80kg kan stämma. På deras sajt står det att den som TS köpt väger 100kg och den är 192cm i diameter, så Pacific borde ju väga mer.

Redigerat 8 jul 10:36
  8. AndersPS
    Renoverare Nivå 18
    Samma modell och färg, fast utan bubbel.

9. K
    Jack of all trades Nivå 17
  10. optimum
    Medlem · Nivå 14
    Jag släpade ett tungt löpband genom trädgården till baksidan huset till vårt gym.
    Jag släpade det på pressningar så det fick lägre friktion. Klarade gräsmattan utan att bli förstörd.
    Ett stort Tunturi som vägde drygt 150 kg.
    Det kom på pall och låg i en stor kraftig kartong som jag fick över på 1:a pressningen, och sedan nästa och nästa.
    Tur det var en kraftig kartong det låg i.

11. S
    Medlem Nivå 4
    Smart! Tack för bra tips. (y)

12. V
    Medlem Nivå 1
    Det är inga problem att bära karet. Vi köpte precis modell grand från svenska badtunnor. Själva karet tror jag inte väger mer än 30 kg. Så inga problem för två personer att bära.

• Laddar…
  13. L
    Husägare · Nivå 16
    Badar varje dag/natt. Whiskey köps genom bud hos Calle, Hel kartong 12x1 liter, för närvarande TULLAMORE DEV men det variera genom åren!;)
    Har kört i 4 år nu och och det enda problemet var att pumpen inte ville start efter stått stila något dygn. Först meka jag sönder den och rengjorde axialtätningen i teflon. Men den fick knuffa igång ändå, men efter jag bytte condensator 8uF för 110kr så funkar det perfekt. Däremot har uppvärmning fungerat utan problem året runt även när det var -14˚C förra vintern. Har provat lite olika temperaturer och 39˚ på vintern, 37˚C på sommarn är lagom. Regeleringen med Fjärrvärme är perfekt.

• Laddar…
  14. C
    Byggahus Freak! · Nivå 15
    37 på sommaren??? Är du från vettet människa? Hoppas innerligen du har en annan pool när du vill svalka dig?? :D