Någon som har lite koll på vatten?

Huset har en borrad brunn, i brunnen finns en gammal hydrofor, se bild. Vattentrycket är väldigt växlande, med jämna intervall lite bättre flöde och sen klent. Två gånger har det slutat rinna helt, men kommit tillbaka efter några minuter. Beror det här på hydroforen?

Att ta en dusch är spännande, funkar hyfsat ibland och ibland orkar strålen knappt ur kranen.

• IMG_5539.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F fribygg skrev:
Javisst!

(Ett alternativ är ju att såga upp ett fyrkantigt hål med motorsåg)
Är inte tillräckligt kompis med min motorsåg för att våga, men bra alternativ, finns ju andra som kan :)

F fribygg skrev:
Jorå, men det är orimligt dyrt med två installatörsbesök så jag tycker du ska släppa tanken på att flytta en luft/luftvärmepump
Misstänkte det, får bli värme först nästa år i bästa fall!

T TedM skrev:
Bygghemma
Amazon

Kan så klart inte hissa eller dissa någon av dem.
OT: Jag kan dissa Bygghemma som påtänkt leverantör (som de behandlar sina kunder ska man inte handla från dem om produkten man söker finns att köpa nån annan stans)

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
P Pella-plank skrev:
En luftvärmepump ligger def högt på listan, funderar bara om jag behöver vänta tills väggarna inne är färdigrenoverade, och hur blir det sen när fasaden ska renoveras? Går det flytta aggregaten tillfälligt?
Om du är kompis med kylteknikern kan du ju höra om han kan ta hål för tilluftsventil i väggen åt dej när han är på plats, har man ett sånt jobb är man ju van att ta hål i väggar av de flesta sorter och det kan ju tänkas att montören har en stund över när han vakumpumpar luftvärmepumpen.
Jag ska inte uppmuntra till svartarbete (men många hantverkare verkar trots allt uppskatta en femhundring direkt i handen nån enstaka gång..)

• Gilla
Pella-plank
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om du är kompis med kylteknikern kan du ju höra om han kan ta hål för tilluftsventil i väggen åt dej när han är på plats, har man ett sånt jobb är man ju van att ta hål i väggar av de flesta sorter och det kan ju tänkas att montören har en stund över när han vakumpumpar luftvärmepumpen.
Jag ska inte uppmuntra till svartarbete (men många hantverkare verkar trots allt uppskatta en femhundring direkt i handen nån enstaka gång..)
Hoppas bli kompis med både elektriker och rörmokare, lägger kyltekniker på listan 😄

P Pella-plank skrev:
Hoppas bli kompis med både elektriker och rörmokare, lägger kyltekniker på listan 😄
Rörkrökarn kan också ha verktyg för att ta upp stora hål i timmer väggar..

• Gilla
Pella-plank
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.