En fråga, måste jag verkligen ha underlagspapp innan ytpapp i en sånhär enkel byggnad? Känns overkill, eller? 🤔

C crazytok skrev:
En fråga, måste jag verkligen ha underlagspapp innan ytpapp i en sånhär enkel byggnad? Känns overkill, eller? 🤔
Underlagspappen är ju för att garantera tätheten över tid då ytpappen ju utsätts för sol osv: En liten byggnad är ju inte mer tät än en stor :)

Men visst är det lite billigare att bygga om och mögelsanera en mindre byggnad om det skulle börja läcka, och kanske lättare att se, å andra sidan är ju kostnaden för underlagspapp på enm liten byggnad inte så stor , så kan vara värt det för att slippa läggas om taket/fixa en fuktskada i förtid?

Sämst på att uppdatera nuförtiden! 😅
Tack för att du påminde mig… :-)

Jodå det har gått bra, dock har jag bara gjort ett tak och klätt in två sidor, det ska in fönster och skjutpartier framöver. Men det blir nog först nästa år… Fick upp en liten projje under sommaren så man kunde kolla på fotbolls em därute, vilket var jäkligt najs!

Men lite bilder kan jag allt visa upp.

Byggprojekt pågår med en ny trästruktur på en altan, stege i förgrunden, omgiven av träd och modern utemöbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uteplats med pågående bygge av tak och vägg, stegar, solstolar och presenning synliga under en klar himmel.
Skapa konto
Bygget av ett träskjul med tak och inramade väggar, del av ett projekt för sommarens fotbollskvällar, med trästöd och dagsljus.
Skapa konto
Takläggning med nylagt takpapp och träpanel samt verktyg som hammare och spikburk på byggarbetsplats.
Skapa konto
Nylagt tak med svart takpapp och silverfärgad avrinning, blå himmel och hus i bakgrunden.
Skapa konto
Poolområde med trädeck, solstolar, och ett enkelt tak. Poolen har leksaker i vattnet och en grill samt trädgårdsmöbler syns i bakgrunden.
Skapa konto
Takterrass med projektorduk, soffor och bord under trätak. Gröna växter i krukor och byggverktyg på golvet.
Skapa konto
Utomhusprojektor visande fotbollsmatch, dukat bord med mat och dryck, pool och uteplats i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Peter_Bromma och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.