13 859 läst ·
56 svar
14k läst
56 svar
Projekt Nordannälden
Administrator
· Skåne
· 8 668 inlägg
Nu har jag lag till det felandr r:et i rubriken.
Ser fint ut och fina hundar.
Helt offtopic men hur är det att äga en husky?
Funderar på att skaffa en hund och står mellan schäfer och just siberian husky.
Jag vet redan hur schäfrar är och vad dom kräver eftersom jag är uppväxt i ett hem där det alltid har funnits minst 1 schäfer hela tiden.
Helt offtopic men hur är det att äga en husky?
Funderar på att skaffa en hund och står mellan schäfer och just siberian husky.
Jag vet redan hur schäfrar är och vad dom kräver eftersom jag är uppväxt i ett hem där det alltid har funnits minst 1 schäfer hela tiden.
Det är fullt uppPierre_r skrev:
Vi bestämde oss ganska tidigt att vi skulle byta primär värmekälla, då tomten inte är så stor och väldigt kuperad så bestämde vi oss för bergvärme, begärde in offerter från flera företag och väntade med stor förväntning på svar från dom. Men på ca 4 månader så hade vi bara fått svar från ett företag.. så vi valde dom. Det blev en Nibe 1245-10, 220m borrhål. Kan ingenting om sånt här så det blev totalentreprenad på detta projekt! Skönt att kunna sitta vid köksbordet och dricka kaffe medan nån annan jobbar
det vi gjorde var att måla väggen bakom VP innan den monterades. Ca 1v innan vi bott i huset 1 år så var VP i drift, spännande att se elräkningarna nu i vinter.. det året vi bott här har vi förbrukat ca 34-35 000 kWh, hoppas på lite mindre nu!
Under sommaren tog vi och installerade diskmaskin också, blev lite pyssel med avlopp och vatten. Bytte ut det gamla vattenlåset i gjutjärn och kopplade in vatten på ledningen till blandaren, men vattenröret hade dimension 16mm så de var svårt att hitta kopplingar på den lokala byggvarubutiken så det blev en resa till jobbet och köpa lite hydraulkopplingar
funkar perfekt!
Medlem
· Västra Götaland
· 56 inlägg
Tänk på vilka regler som finns för att lämna hund ensam. En tanke kan också vara vilken hund ni skapar över att låsa in i hundgård.
Sorry, ville bara få det sagt. Hundar är något som räddat mig från dumheter, är mitt största intresse och bland det jag värderar högst av allt..
Lycka till
Sorry, ville bara få det sagt. Hundar är något som räddat mig från dumheter, är mitt största intresse och bland det jag värderar högst av allt..
Lycka till
Självklart följer vi alla regler och lagar kring detta! Hundgården är väl tilltagen för att dom ska ha plats att leka och springa av sig, och möjlighet till att gå in under tak och in i värme finns. Och dom står bara där när vi är på jobbet (istället för att sitta i bilen bara få vara ute på lunch/fika) så fort nån av oss kommer hem så får dom komma ut och springa på gården med oss och sen komma in. Dom bor alltså inte i hundgården. Vi värdera våra hundar som om dom vore våra barn, vi lägger otroligt mycket tid och pengar på att dom skall trivas och må bra! Men skönt att höra att fler tar hand om sina djur!
Medlem
· Västra Götaland
· 56 inlägg
Jag betvivlar inte detta alls. Jag beundrar erat projekt men något sa mig att det bör nämnas för läsare i valptankar. Det finns dessvärre hundar som far illa vad gäller hundgårdar. I synnerhet raser som Huskey och Schäffer med väldigt mycket motor.
Som sagt, det var ett poängterande för era läsare och inte riktat direkt emot er.
I övrigt, rolig läsning. Intressant! Kämpa på och god fortsättning!
Som sagt, det var ett poängterande för era läsare och inte riktat direkt emot er.
I övrigt, rolig läsning. Intressant! Kämpa på och god fortsättning!
Kan aldrig nämnas för ofta med tanke på att alla kan läsa denna tråd och se bilderna så det är bra att du tar upp det!
Vi blir inte ledsna för det!
tack för dom snälla orden och en god fortsättning till dig med!
Vi blir inte ledsna för det!
Här går det väldigt långsamt
har varit sjukskriven pga handledsproblen och har då inte kunnat gjort så mycket på huset, har dock fått hjälp av familj och vänner med stora sovrummet på övervåningen, gips på väggarna, tagit fram pärlsponten i taket och målat den, nytt golv och tapeter
det är fortfarande lite kvar men hoppas på att få det klart i vår/sommar!
Före och efter bilder!
Före och efter bilder!
I samma veva som sovrummet så fick vi hjälp med att bygga igen en dörröppning och att sätta upp reglar och osbskiva mellan köket och blivande badrummet och en tillfällig "byggdörr". I mitten av januari kunde jag äntligen börja riva där inne och humöret var på topp igen när man kunde jobba och renovera igen.
Men då skotersäsongen var i full gång så var man ute med den så fort det var finväder så det gick inte jätte fort här heller, tills mitten på mars då jag kraschade och fick en fraktur i en ryggkota och det blev helt stopp igen
sjukskriven igen i 3 månader och får ej böja mig och inte lyfta nånting.. är på bättringsvägen och hoppas kunna börja lite smått snart igen!
Men då skotersäsongen var i full gång så var man ute med den så fort det var finväder så det gick inte jätte fort här heller, tills mitten på mars då jag kraschade och fick en fraktur i en ryggkota och det blev helt stopp igen
Klicka här för att svara



















