I normalfallet ja, men i @tommib fall så handlar det om att han spräcker ner 8-16-makadam till 2-5-makadam :p.

• Haha
  • Gilla
lmc och 9 till
  • Laddar…
Fulkemisten
mexitegel mexitegel skrev:
I normalfallet ja, men i @tommib fall så handlar det om att han spräcker ner 8-16-makadam till 2-5-makadam :p.
1,2 mm spräckkil och guldmedshammare...

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
tommib
Inte så mycket guldsmedshammare men väl fogsvans och isolerkniv.
Jämnade av tidigare i veckan och nu är det mycket bättre. Som mest kanske 15 mm svacka på några ställen men det får vara.
Delvis lagd golvkonstruktion med skumglasblock och isoleringsmaterial, verktyg och avkapade bitar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med utjämnat golv, isolermaterial och verktyg i en källare.
Skapa konto
Avjämningsarbete på golv med isoleringsskivor, avskurna bitar och grushink i en byggarbetsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
-RB- och 19 till
  • Laddar…
Mikael_L
Börjar gjutarfrossan komma? :cool: ;)
Jag tror ingen enda amatör slipper undan den, vi gjuter för sällan.

Jonas Persson
Mikael_L Mikael_L skrev:
Varför inte stanna här? Om du bara snyggar till tejpen ser det nästan ut som ett fint klinkersgolv - var inte plattorna väldigt dyra, det är väl synd att dölja dem med ful betong;)

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
tommib
Mikael_L Mikael_L skrev:
Gjutarfrossa?

S
tommib tommib skrev:
Gjutarfrossa?
Det är en medicinsk benämning på sömnsvårighet, svajjiga ben och yrsel inför en större betonggjutning.

• Gilla
  • Haha
john.h och 2 till
  • Laddar…
tommib
Aha. Nej, det är lugnt. Kanske för att min plan är att ta in ett proffs för gjutningen. Har ingen lust att misslyckas med detta, konsekvensen är för stor.

Har för övrigt kommit på hur jag ska göra gjutformen. Det blir lecablock runt de kanter där det behövs så får de sedan bli botten på stödväggarna. Synd att hustrun har betongbilen, annars hade jag kunnat åka och handla imorgon.

Det är en liten snutt kvar på ena kanten, får se om jag orkar gå ner ett varv till ikväll eller om jag ska ge mig och köra vidare imorgon.

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
tommib tommib skrev:
Synd att hustrun har betongbilen, annars hade jag kunnat åka och handla imorgon.
OT men varför finns inte durkplåt istället för nålfilt i bagaget som tillval? Tror alla här på BH skulle välja det före läderklädsel.

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Man köper väl en bil som passar sin hobby?
Jag köpte 'ny' bil härom veckan. Otroligt skönt att kunna svänga förbi och lasta in några 250x120 osb i bagaget utan att behöva ta med sig släpvagnen.

• Gilla
Peter_Bromma och 1 till
  • Laddar…
tommib
Det är säkert en smidig och miljövänlig bil. Vad är det för någon?

Den borde väl egentligen postas under senast inköpta verktyg...

Grå arbetsbil parkerad framför byggnad på en byggarbetsplats.
Skapa konto

• Gilla
Peter_Bromma och 4 till
  • Laddar…
tommib
Pysslat lite...

Byggarbetsplats med stödmurar under konstruktion, delvis gjutna, och cellplastisolering vid pumpgrop.
Skapa konto

Grundläggning med cellplast och stödmurar inne i ett pågående byggprojekt, framsteg i bergrum.
Skapa konto

Tanken är som sagt att helt enkelt börja med stödmurarna och använda dem som gjutform. Det är lite svikt i cellplasten men det blir nog bra när man gjuter. Ursprungligen var planen att fylla i med tunna cellplastskivor ovanpå pumpgropen men jag köpte till slut en säck EPS-cement som jag tänkte ha där istället. Behöver det ändå till ett par andra ställen.

Måste också fixa andra nivån och isolera den. Tänkte fästa en regel i väggarna som stöd för murblocken bara så de inte kalvar. Kanske hinner det på fredag.

• Gilla
Lintto1 och 21 till
  • Laddar…
S
Vilka framsteg alltså, otroligt bra gjort. Grymt att göra omtag för att jämna ut också . Är det inte härligt att kunna gå på plan mark därnere efter allt slit? Som när man får på golvet i nya friggan/attefall, eller lägger trallen på en altan.

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
S
Vi har inte hört av tommib sen innan regnandet. Kanske har det blivit översvämning och han är där nere och hinkar? :oops:

Skämt åsido. Du borde väl fått utvärdera pumpgropen nu?

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.