854 855 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 886 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 886 inlägg
Japp. Det måste pumpas så jag är helt med på att det blir dyrt. Hade dock hoppats på lite lägre än det jag fick men vad ska man göra. Tror faktiskt ändå att det är ett helt ok pris givet omständigheterna. Det är liksom full rulle i byggbranschen.
Ska också passa på att tacka mexitegel för tipset om var man får sin telefon "räddad", eller åtminstone bilderna extraherade. Det problemet är nu löst. Visserligen till kostnaden av en ny mobiltelefon ungefär men det var det värt.
Och ja, jag har numera autobackup till Nextcloud och Google photo.
Och ja, jag har numera autobackup till Nextcloud och Google photo.
Borde det inte gå att få billigare genom att ta ner säckarna och blanda själv?
Hur stor blandare får du ner genom hålet?
Hur stor blandare får du ner genom hålet?
Jo, det har övervägts. Och måttats lite.
Det rör sig dock om ca 3 kbm betong så jag skulle behöva köpa 230 säckar färdig betong. Det blir inte jättemycket billigare och det blir ett enormt jobb att blanda även med tombola.
Visst kan man köpa cement och grus för att få ner kostnaden ytterligare men då blir kvaliteten lite osäker och det blir ännu mer jobb.
Just det här problemet slänger jag nog pengar på..
Det rör sig dock om ca 3 kbm betong så jag skulle behöva köpa 230 säckar färdig betong. Det blir inte jättemycket billigare och det blir ett enormt jobb att blanda även med tombola.
Visst kan man köpa cement och grus för att få ner kostnaden ytterligare men då blir kvaliteten lite osäker och det blir ännu mer jobb.
Just det här problemet slänger jag nog pengar på..
Redigerat: