S sinuslinus skrev:
Vi har inte hört av tommib sen innan regnandet. Kanske har det blivit översvämning och han är där nere och hinkar? :oops:

Skämt åsido. Du borde väl fått utvärdera pumpgropen nu?
Om jag förstått rätt kring ungefär var detta utspelar sig så är väl detta det enda stället som INTE kan översvämmas innan polarisarna smälter. Överallt annars är det enorma problem med vatten just nu, speciellt i närliggande Huddinge.

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tommib
Inga problem här hemma. Var faktiskt ner en sväng nu när jag kom hem från jobbet och det var blött längs hela berget men vattnet rinner ner snällt under plasten till pumpgropen. Igår när jag var där innan jobbet så såg man tydligt flera små rännilar längs berget. Kollade faktiskt av larmet inatt också men ingen indikering på hög nivå.

På vägen hem var det blött. Passerade en översvämning och hade vatten upp till naven på cykelhjulen :D

• Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Passerade en översvämning och hade vatten upp till naven på cykelhjulen

Åkte Åvägen mot huddinge sjukhus nu på morgonen för att få min första dos 5G insprutat i armen och vid CirkleK stod det 5 bilar med vatten på fel ställe. Tur man kör Allroad....tror det var uppåt 25cm vatten på vägen.

• Gilla
  • Wow
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
tommib
Haha... det var precis där vid Cirkle K jag cyklade förbi. Det var ännu mer vatten på Norrängsvägen och det intilliggande lilla vattendraget.

Lycka till med 5G! Jag lovar att inte rafsa runt allt för mycket i vår övervakningskonsol på just dig ;)

• Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
5G är ju grymt, väldigt nöjd ännu så länge. Lite stel i armen kanske men det får man väl tåla tycker jag.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag körde precis igenom den översvämningen med min SEAT Mii :) Fegade lite på vägen hem dock och körde via Stuvsta.

Bor alla i fullersta?:surprised: Jag var ute igår med barnen för att titta på ån som svämmar över på flera ställen. :rofl:

tommib
Nä, men det ligger på vägen hem.

Vidare spekulationer om min adress avböjes bestämt eftersom det är ett öppet forum. Det vore ju tråkigt om någon från kommunen läste t.ex.

• Gilla
  • Haha
Bllomqvist och 8 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nä, men det ligger på vägen hem.

Vidare spekulationer om min adress avböjes bestämt eftersom det är ett öppet forum. Det vore ju tråkigt om någon från kommunen läste t.ex.
Om de skulle få nys på det är det bara att hänvisa till att kommunen inte har någon beslutanderätt kring gruvdrift.

• Gilla
  • Haha
andthe och 5 till
  • Laddar…
S Simon13 skrev:
Bor alla i fullersta?:surprised: Jag var ute igår med barnen för att titta på ån som svämmar över på flera ställen. :rofl:
Klart alla bor i bästa Fullersta =)

• Gilla
Simon13
  • Laddar…
tommib
En bunt med rostiga armeringsjärn vilande på en hög av stora stenblock utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två pallar med inplastade byggmaterial bredvid en garageuppfart.
Skapa konto

Kom en liten leverans idag. Har inte hunnit med så mycket senaste veckorna men nu är det bara två nattpass kvar innan semestern så då gäller det att ha lite prylar hemma för att köra.

• Gilla
  • Älska
Appendix och 10 till
  • Laddar…
tommib
Byggmaterial staplade i källare med betongblock och säckar av cement.
Skapa konto

Måndagens laddning nu nedburen i källaren

En rörig källare under renovering med skyddsplast på golvet, byggmaterial och verktyg utspridda.
Skapa konto

Hann jobba lite under dagen

Förberedelse för gjutning med träram och isolering i en källare, verktyg och material spridda omkring.
Skapa konto

och lite mer under kvällen.

Hade också besök av en betongkille idag. Kontentan var väl "fy fan vilket litet hål, man får inte ner några verktyg alls" och "det blir handpolerad yta, något annat går inte" (eller nåt sånt... kommer inte ihåg exakt". Han skulle i alla fall höra av sig nästa vecka för offert.

• Gilla
  • Wow
Donn och 10 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Man kan inte göra hålet lite större? Det går ju att mura igen helt eller delvis när man är klar? För allas trevnad som det heter...

Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Man kan inte göra hålet lite större? Det går ju att mura igen helt eller delvis när man är klar? För allas trevnad som det heter...
Då blir det ju ingen sport! :D

tommib tommib skrev:
[bild]
Måndagens laddning nu nedburen i källaren

[bild]
Hann jobba lite under dagen

[bild]
och lite mer under kvällen.

Hade också besök av en betongkille idag. Kontentan var väl "fy fan vilket litet hål, man får inte ner några verktyg alls" och "det blir handpolerad yta, något annat går inte" (eller nåt sånt... kommer inte ihåg exakt". Han skulle i alla fall höra av sig nästa vecka för offert.
OM en offert kommer, hämtar han säkert prislappen från stratosfären. Då har han i alla fall lämnat en offert.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.