854 815 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
Om jag förstått rätt kring ungefär var detta utspelar sig så är väl detta det enda stället som INTE kan översvämmas innan polarisarna smälter. Överallt annars är det enorma problem med vatten just nu, speciellt i närliggande Huddinge.S sinuslinus skrev:
Inga problem här hemma. Var faktiskt ner en sväng nu när jag kom hem från jobbet och det var blött längs hela berget men vattnet rinner ner snällt under plasten till pumpgropen. Igår när jag var där innan jobbet så såg man tydligt flera små rännilar längs berget. Kollade faktiskt av larmet inatt också men ingen indikering på hög nivå.
På vägen hem var det blött. Passerade en översvämning och hade vatten upp till naven på cykelhjulen
På vägen hem var det blött. Passerade en översvämning och hade vatten upp till naven på cykelhjulen
tommib skrev:
Åkte Åvägen mot huddinge sjukhus nu på morgonen för att få min första dos 5G insprutat i armen och vid CirkleK stod det 5 bilar med vatten på fel ställe. Tur man kör Allroad....tror det var uppåt 25cm vatten på vägen.
Haha... det var precis där vid Cirkle K jag cyklade förbi. Det var ännu mer vatten på Norrängsvägen och det intilliggande lilla vattendraget.
Lycka till med 5G! Jag lovar att inte rafsa runt allt för mycket i vår övervakningskonsol på just dig
Lycka till med 5G! Jag lovar att inte rafsa runt allt för mycket i vår övervakningskonsol på just dig
Om de skulle få nys på det är det bara att hänvisa till att kommunen inte har någon beslutanderätt kring gruvdrift.tommib skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kom en liten leverans idag. Har inte hunnit med så mycket senaste veckorna men nu är det bara två nattpass kvar innan semestern så då gäller det att ha lite prylar hemma för att köra.
Logga in
Skapa konto
Måndagens laddning nu nedburen i källaren
Logga in
Skapa konto
Hann jobba lite under dagen
Logga in
Skapa konto
och lite mer under kvällen.
Hade också besök av en betongkille idag. Kontentan var väl "fy fan vilket litet hål, man får inte ner några verktyg alls" och "det blir handpolerad yta, något annat går inte" (eller nåt sånt... kommer inte ihåg exakt". Han skulle i alla fall höra av sig nästa vecka för offert.
OM en offert kommer, hämtar han säkert prislappen från stratosfären. Då har han i alla fall lämnat en offert.tommib skrev:
[bild]
Måndagens laddning nu nedburen i källaren
[bild]
Hann jobba lite under dagen
[bild]
och lite mer under kvällen.
Hade också besök av en betongkille idag. Kontentan var väl "fy fan vilket litet hål, man får inte ner några verktyg alls" och "det blir handpolerad yta, något annat går inte" (eller nåt sånt... kommer inte ihåg exakt". Han skulle i alla fall höra av sig nästa vecka för offert.