K
MathiasS MathiasS skrev:
Låter som ni behöver komma hit för en kurs i verktygsbudgetförhandlingsteknik. Första timmen går vi igenom viktiga begrepp som tex ”villhöver” och hur dessa används eller inte används. Därefter rollspelar vi vanliga situationer för planerade och oplanerade inköp.
Kört den metoden tidigare under längre period, men den är både tids- och energikrävande.
Numera kör jag enligt "Det är lättare att be om ursäkt, än fråga om lov" teorin. I början var jag tveksam om det funkade, sen köpte jag ett par Peltor XPI, sa förlåt tog på mig dom och slog av medhörningen, satt på en bra podcast och red ut stormen.

• Gilla
  • Haha
Pelk och 20 till
  • Laddar…
tommib
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Är detta att strö salt i såren?
[länk]
Ja.

Som tur är hittar jag den inte på Hornbachs hemsida längre så det var nog kört ändå.

• Ledsen
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Nyfniken Nyfniken skrev:
Man lär sig mycket matnyttigt från Solsidan! :cool:
Aldrig sett det...

tommib
Hann köra lite innan jobbet idag. Fick loss rejäla bitar med bilmaskinen, större än jag hade vågat hoppas. Nu är det bara lite småfix kvar längs kanterna. Och efterspräckningen. Och avjämningen. Och allt annat.

Men det tar sig :D

Berggrund med stora frigjorda stenblock och grus vid byggarbetsplats, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort utgrävningsområde med bortsprängda bergstycken och grus, verktyg och slangar synliga, vid byggprojekts tidiga skede.
Skapa konto

• Gilla
OestlundJ och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snart kommer det svåra. :surprised:

Vilka gardiner, och färg på kuddarna ... :geek: :crysmile:

• Haha
  • Gilla
keeej och 6 till
  • Laddar…
E
Köp in 10 rejäla släggor och en annons gratis provmånad på nytt Crossfit Gym! (y)

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
P
tommib tommib skrev:
Nej. Har övervägt det men inte velat köpa ytterligare en pryl.
Det där var det märkligaste jag läst på byggahus. ”Inte velat köpa ytterligare en pryl”, jag förstår inte ens vad det betyder!:rofl:

• Gilla
  • Haha
HerrP och 9 till
  • Laddar…
tommib
Nattjour inatt, familjen borta.

När man sovit några timmar är man precis lagom koherent för att spräcka och bära sten. Några större intellektuella övningar blir det nog inte idag men kanske en vända till där nere efter maten. Det är dags att börja återfylla och jämna av.

En grov uppbruten stenig mark med större stenblock och grus under konstruktion, omgiven av betongväggar.
Skapa konto

Jag kallar den "Skivad sten". Ställs ev ut på ett konstgalleri nära dig inom kort.

Stor sten med sprickor och borrade hål omgiven av grus och mindre stenar, synliga arbetsskor i förgrunden.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Jonatanm535 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Gillar din nya titel! :rofl: :cool:

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
tommib
Jo, jag fick inspiration i somras när vi var i Falu gruva :) Tycker det är lite klatchigt sådär, lagom storhetsvansinnigt.
Upptäckte för ett tag sedan att jag hade premium och fick välja själv så...

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
E
tommib tommib skrev:
Jo, jag fick inspiration i somras när vi var i Falu gruva :) Tycker det är lite klatchigt sådär, lagom storhetsvansinnigt.
Upptäckte för ett tag sedan att jag hade premium och fick välja själv så...
Du var i Falu gruva och tänkte det hade varit roligt att hacka i sten 20h/vecka i ett halvår?

När jag var där tänkte jag tur man inte var där nere när det rasade. Men bra att alla är olika, lycka till, hoppas du får styrka och uthållighet om inte annat.

• Gilla
rolflidvall och 2 till
  • Laddar…
tommib
Jo, det är ju tur att vi är olika :) Jag blev mest inspirerad.

För övrigt så har barnen knåpat ihop en önskelista på vad de vill göra under 2021 för några dagar sedan. Rätt standard saker som att dra till Gröna Lund, Liseberg, Kolmården och så men mellansonen överraskade lite med punkten "Gå runt i underjordiska gångar" :heart:

Vi skulle åkt till Femörefortet i somras men ställde in pga olika anledningar. Måste få till det, Arholma och Landsort kommande sommar. Och de andra grejerna då, för dotterns skull som älskar bergochdalbanor.

• Gilla
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
tommib
Mikael_L Mikael_L skrev:
Du kan kanske bli gästföreläsare i någon utbildning i bergsmekanik ...
[länk]
Festligt. Synd att den inte går på distans och att jag sannolikt inte är behörig (skulle behöva 10 Hp kemi, tror faktiskt jag har 15 Hp matte från KTH)

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Vad läste du på KTH?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.