854 943 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Kört den metoden tidigare under längre period, men den är både tids- och energikrävande.MathiasS skrev:
Numera kör jag enligt "Det är lättare att be om ursäkt, än fråga om lov" teorin. I början var jag tveksam om det funkade, sen köpte jag ett par Peltor XPI, sa förlåt tog på mig dom och slog av medhörningen, satt på en bra podcast och red ut stormen.
Hann köra lite innan jobbet idag. Fick loss rejäla bitar med bilmaskinen, större än jag hade vågat hoppas. Nu är det bara lite småfix kvar längs kanterna. Och efterspräckningen. Och avjämningen. Och allt annat.
Men det tar sig
Men det tar sig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Nattjour inatt, familjen borta.
När man sovit några timmar är man precis lagom koherent för att spräcka och bära sten. Några större intellektuella övningar blir det nog inte idag men kanske en vända till där nere efter maten. Det är dags att börja återfylla och jämna av.
Jag kallar den "Skivad sten". Ställs ev ut på ett konstgalleri nära dig inom kort.
När man sovit några timmar är man precis lagom koherent för att spräcka och bära sten. Några större intellektuella övningar blir det nog inte idag men kanske en vända till där nere efter maten. Det är dags att börja återfylla och jämna av.
Logga in
Skapa konto
Jag kallar den "Skivad sten". Ställs ev ut på ett konstgalleri nära dig inom kort.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Du var i Falu gruva och tänkte det hade varit roligt att hacka i sten 20h/vecka i ett halvår?tommib skrev:
När jag var där tänkte jag tur man inte var där nere när det rasade. Men bra att alla är olika, lycka till, hoppas du får styrka och uthållighet om inte annat.
Du kan kanske bli gästföreläsare i någon utbildning i bergsmekanik ...
https://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/kursplan/?kKod=1MP024&lasar=&flik=3
https://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/kursplan/?kKod=1MP024&lasar=&flik=3
Jo, det är ju tur att vi är olika
Jag blev mest inspirerad.
För övrigt så har barnen knåpat ihop en önskelista på vad de vill göra under 2021 för några dagar sedan. Rätt standard saker som att dra till Gröna Lund, Liseberg, Kolmården och så men mellansonen överraskade lite med punkten "Gå runt i underjordiska gångar"
Vi skulle åkt till Femörefortet i somras men ställde in pga olika anledningar. Måste få till det, Arholma och Landsort kommande sommar. Och de andra grejerna då, för dotterns skull som älskar bergochdalbanor.
För övrigt så har barnen knåpat ihop en önskelista på vad de vill göra under 2021 för några dagar sedan. Rätt standard saker som att dra till Gröna Lund, Liseberg, Kolmården och så men mellansonen överraskade lite med punkten "Gå runt i underjordiska gångar"
Vi skulle åkt till Femörefortet i somras men ställde in pga olika anledningar. Måste få till det, Arholma och Landsort kommande sommar. Och de andra grejerna då, för dotterns skull som älskar bergochdalbanor.