854 644 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
Gick någon brittisk serie på TV om "white trash" som vunnit på typ Eurojackpot.tommib skrev:
Kontentan var att de köper slott och supersportbilar men i övrigt fortsätter leva sina liv som vanligt. Dvs. de vadar omkring där i slottet bland drivor av leksaker, iklädda brottarlinne, rökandes och med tre snoriga barn på armen, och Ferrarin är proppfylld av halvtomma McDonaldspåsar 😆
Jag har många före detta kollegor som har haft idéer om att jobba "lagom mycket" efter pensionering vilket för dom avsåg 20-50%. Jag vet ingen som har hittat något nytt sådant jobb. Däremot känner jag några få som fortfarande jobbar mer än 50% på samma jobb som tidigare även efter att dom har fyllt 70 år. De personerna har få intressen utöver arbetet.
Jag har förra året börjat jobba igen (är 70). Är på distans och flexibla tider. Kontraktet är på 50% men i verkligheten varierat mellan 25% och 110%.T TommyC skrev:Jag har många före detta kollegor som har haft idéer om att jobba "lagom mycket" efter pensionering vilket för dom avsåg 20-50%. Jag vet ingen som har hittat något nytt sådant jobb. Däremot känner jag några få som fortfarande jobbar mer än 50% på samma jobb som tidigare även efter att dom har fyllt 70 år. De personerna har få intressen utöver arbetet.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 726 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 726 inlägg
Jag är ju narkosläkare så möjligheterna att bestämma själv hur mycket man ska jobba är rätt goda om man kör som hyrläkare. Detta är ju dock en helt teoretisk diskussion, jag vann inte på Eurojackpot och kommer aldrig göra det heller eftersom jag inte spelar.
Nu, åter till stenarna.
Nu, åter till stenarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 726 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 726 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har vi nu det jobbiga stället. Det är lögn i helsike att försöka få bort större bitar här, det flagnar bara och det gör dessutom att kilarna gärna fastnar. Efter att denna bilden togs lyckades jag få bort lite till och alla kilarna är loss men det kommer bli en liten synlig bergbit här när golvet gjuts. Jag orkar inte ta bort allt helt enkelt. Kanske gjuter jag en liten klack över det så man slipper se det. Visserligen kom jag på att man kan spräcka sidledes men det är för jobbigt att borra på det sättet så jag hoppar nog över det om jag inte får enorm inspiration.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 726 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 726 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 726 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 726 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Med lite schysst EBM/Industrial får man mycket gjort!tommib skrev:
Gissa vad! Jag fick sova inatt också. Undrens tid är inte förbi.
Det tar sig. En del berg kvar men man ser progress igen. Laserlinjen visar färdig golvnivå så jag måste ner 20 cm under den. På vissa ställen kommer det nog inte bli så, utan det blir betong direkt på berget med plast mellan.
[bild]
Stenhögen från i förrgår och idag.
[bild]
Nu blir det lite lunch och sen andra projekt som också måste tas tag i.
Från playlisten kan nämnas, förutom den självklara Diggy Diggy Hole, följande favoriter
FGFC820 - Society
FGFC820 - Doctrine
X-RX - Crank it up
Santa Hates You - Hexenpolizei
Funker Vogt - Wahre Helden
Project Pitchfork - Beholder
Hocico - The shape of things to come
Hocico - Vile Vhispers
och massa annat med liknande band. De som hoppades på svensk musik blir kanske besvikna. Rammstein är inte med i denna lista, det är städmusik hemma hos oss (kommer bli kul att se hur barnen reagerar om det spelas ute någon gång om sådär tio år när de ska ut och festa)
Hejarop från det berglösa söder.
Ett gäng hål, 10 cm emellan och lite snigeldynamit då? Då kanske det bara blir lite grus kvar av det sen.tommib skrev:
[bild]
Här har vi nu det jobbiga stället. Det är lögn i helsike att försöka få bort större bitar här, det flagnar bara och det gör dessutom att kilarna gärna fastnar. Efter att denna bilden togs lyckades jag få bort lite till och alla kilarna är loss men det kommer bli en liten synlig bergbit här när golvet gjuts. Jag orkar inte ta bort allt helt enkelt. Kanske gjuter jag en liten klack över det så man slipper se det. Visserligen kom jag på att man kan spräcka sidledes men det är för jobbigt att borra på det sättet så jag hoppar nog över det om jag inte får enorm inspiration.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 726 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 726 inlägg
Njaeh.... Dels är det svårt att borra och hälla ner snigeldynamit där, dels vill jag inte hålla på med det just där. Det funkar inte så att det bara blir grus kvar. Är det svårt med kilar är det svårt med snigel också och 20 mm hål är inte så effektiva som man skulle önska. Detta har jag lärt mig den hårda vägen.Erik4 skrev:
Vi får se om jag hittar lite extra energi till det där, det beror på hur nästa natt blir. Om den också är bra så kanske det finns utrymme.
Just nu är största problemet att jag måste få upp den där stenhögen, den är rätt mycket i vägen nu och jag har ingen lust att bara flytta runt den där nere.