463 läst ·
22 svar
463 läst
22 svar
Problem: Uselt kallvattentryck i Tapwell köksblandare (BRF-lägenhet)
Tyvärr förstår jag inte riktigt.Krilleman skrev:
När rörmokaren var här, och hade bytt insatsen i blandaren och konstaterat att det inte hjälpte, så sa han något i stil med att "Jag tror att du helt enkelt har grus i rören. Jag var hemma hos en gammal tant nyligen, och hon hade också det. Blev ett himla pådrag och vi fick stänga av vattnet i hela huset och spola i flera timmar."
För att bekräfta den tesen så räcker det ju med att stänga av i köket. Montera bort köksblandarens anslutning och istället montera på en slang och spola en 10L hink full på tid.T Talisman skrev:När rörmokaren var här, och hade bytt insatsen i blandaren och konstaterat att det inte hjälpte, så sa han något i stil med att "Jag tror att du helt enkelt har grus i rören. Jag var hemma hos en gammal tant nyligen, och hon hade också det. Blev ett himla pådrag och vi fick stänga av vattnet i hela huset och spola i flera timmar."
Givetvis spolar du en full 10L hink med vatten via blandaren först som referensvärde!
Man ska inte göra det svårare än det är.
På det sättet vet du om det är fel på matande rör eller blandaren utan att du behöver gissa.
Redigerat:
OK, tack för informationen.Krilleman skrev:
För att bekräfta den tesen så räcker det ju med att stänga av i köket. Montera bort köksblandarens anslutning och istället montera på en slang och spola en 10L hink full på tid.
Givetvis spolar du en full 10L hink med vatten via blandaren först som referensvärde!
Man ska inte göra det svårare än det är.
På det sättet vet du om det är fel på matande rör eller blandare utan att du behöver gissa.
JAG gör dock ingenting.
Det är rörmokaren som får sköta detta.
Men jag ska framföra det du skrev till honom.
Klicka här för att svara