Hej, fick ett felmeddelande på värmepumpen idag som lyder:
”Låg temperatur köldbärare ut, E21,T11”
totalt noll koll på detta men vad jag googlat mig till är att man kan testa rengöra partikelfiltret som sitter vid köldbärare. Vilket det inte ens satt något monterar..
Vet någon vad jag kan testa med nu? Någon inställning som kan vara fel eller vad kan det bero på?
Bott här tre vintrar och inte varit problem innan.
”Låg temperatur köldbärare ut, E21,T11”
totalt noll koll på detta men vad jag googlat mig till är att man kan testa rengöra partikelfiltret som sitter vid köldbärare. Vilket det inte ens satt något monterar..
Vet någon vad jag kan testa med nu? Någon inställning som kan vara fel eller vad kan det bero på?
Bott här tre vintrar och inte varit problem innan.
Tack för svaret, men har tyvärr för dålig koll på detta för att veta hur man gör. Så tekniker kommer i början av veckan. Filtret är hittat och rengjort iallafallV Vector skrev:
Fast är det inte från kallvatten/påfyllningsventilen som ”läcker”? Har samma fenomen att det droppar från inkommande kallvatten och undrar om det går att åtgärda.DonPablo skrev:
Röret kommer som DonPAblo skriver från övertrycksventilen på tapp-varmvatten.
Det beror lite på hur stort och "stumt" system man har, samt som han säger hur mycket temperaturen sjunker i beredaren när ni duschar om det droppar.
Droppar det mycket precis hela tiden så läcker det i övertrycksventilen.
Det beror lite på hur stort och "stumt" system man har, samt som han säger hur mycket temperaturen sjunker i beredaren när ni duschar om det droppar.
Droppar det mycket precis hela tiden så läcker det i övertrycksventilen.
Jo jag tror det är det? För detta är ju röret jag fyller på vatten till systemet med. Med det vredet vid gröna pileningenjören101 skrev:
Klicka här för att svara



