H hempularen skrev:
Jag säger tvärtom. Trådarna är kopplade till sina korrekta anslutningar. Men monteringen är felaktig så att den gråa (??) tråden får isolationsproblem.

Lite svårt att se, men det ser ut som du har två faser. Så utöver den gråa tråden går det väl en tråd även till anslutningen av den nedre högra anslutningen? Men ingen 3e fas?
Tolkningsfråga kanske? Jag tolkar montering som montering av utrustning. Koppling som "slang" för anslutning och där ingår även dragning av ledare inom apparaten mindre sådan.

Det är 5g2.5 den gråa sitter även "fel" eftersom den är ansluten på L1 om man ska gå efter markeringerna.

Ville bara visa för TS att man tyvärr inte kan anta att det är rätt gjort. Men min erfarenhet är att detta hört till ovanligheten att nån gör sånna här grejer.

Tror ändå alla är ganska överens om att det är fel oavsett om det är rätt anslutet.

Redigerat:
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
K karkka skrev:
Korrekt monterat ja, men inte korrekt kopplat.
H hempularen skrev:
Trådarna är kopplade till sina korrekta anslutningar. Men monteringen är felaktig
Ordvrängeriet blir lite löjligt. Installationen av uttaget är helt felaktigt. Punkt.

Felaktigt installerat eluttag med synliga sladdar och skruvar på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ordvrängeriet blir lite löjligt. Installationen av uttaget är helt felaktigt. Punkt.

[bild]
Ja det var det jag ville visa, med tanke på TS påstående att det är en elektriker som kopplat och då är det rätt.

Med tanke på att jag fick felsöka upp vad som var fel på visningsdagen så blev jag ganska lack över den som gjort såhär.
Efter detta så hade nog med bevis för motivering om att köra sockeldosorna istället på nästa etapp. det var helt uteslutet i början på projektet med typ 60 lägenheter kostar för mkt ansåg PL då.

Redigerat:
L Lennart Kruse skrev:
Tack, vilka fina tips jag får. Åker till Clas Ohlsson i morgon. Måste testa.
Nu har jag köpt jordfelsbrytaren på Clas Ohlsson. Körde ugnen 30 minuter 300 grader. Nu fungerar den. Det var fukt som ställde till det. Jättebra tips. Tackar jättemycket.

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.