Bild 1
Bild 2
Bild 3
Hej, skulle idag montera min diskmaskin när jag märker att kopplingen till vattnet var allt för liten (se bild 1), åkte därför till Biltema och hittade en adapter som jag tänkte skulle fungera (se bild 2), att koppla samman det var sedan inga problem men vattnet tog sig ut, upp ur adaptern.
Min fråga är nu om någon vet om detta är rätt tillvägagångssätt eller om det finns andra, bättre metoder? Och även vad jag skulle kunna göra för att lösa läckaget, kanske någon packning som behövs eller något liknande?
Tackar på förhand
Mvh,
John
Bild 2
Bild 3
Hej, skulle idag montera min diskmaskin när jag märker att kopplingen till vattnet var allt för liten (se bild 1), åkte därför till Biltema och hittade en adapter som jag tänkte skulle fungera (se bild 2), att koppla samman det var sedan inga problem men vattnet tog sig ut, upp ur adaptern.
Min fråga är nu om någon vet om detta är rätt tillvägagångssätt eller om det finns andra, bättre metoder? Och även vad jag skulle kunna göra för att lösa läckaget, kanske någon packning som behövs eller något liknande?
Tackar på förhand
Mvh,
John
Det beror ju också på om "adaptern" (bussningen) är gjord för packning på 15 sidan. Invändiga sidan ska då ha en ansats som packningen ska ligga emot.
En sådan bussning med ansats rekommenderas.
87983 har inte denna invändiga plana yta som behövs om du nu var den du köpte...
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ror-och-rordelar/Overgangsnipplar/Bussning-87982/
En sådan bussning med ansats rekommenderas.
87983 har inte denna invändiga plana yta som behövs om du nu var den du köpte...
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ror-och-rordelar/Overgangsnipplar/Bussning-87982/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara