Hej jag har lite problem med mitt nästa projekt, inlägg av laminatgolv.

1. Det första problemet jag har är att jag inte vet produktnamnet på det laminatgolv som jag skall komplimentera, jag vill bara bygga ut detta därför försöker jag hitta likadant golv. Här kommer lite bilder, någon kanske känner igen märket?

bild1.jpg

bild2.jpg

bild3.jpg

Annars får jag ge mig ut på jakt efter så likt golv som möjligt.

2. Mitt andra problem, laminatgolvet som ligger på plats idag var ditsatt ovanpå ett plastgolv vilket medför att det kommer bli lite höjdskillnad pga att jag nu skall lägga det nya golvet direkt på betong. Hur skall jag göra för att det inte skall komma fukt samt få det i rätt höjd. (ej plastgolv där jag skall lägga nu så skiljer någon cm)

Tack på Förhand!

Fråga 1 : kan jag inte svara på. Men det ser ut som något golv från Bauhaus.
Fråga 2 : Om det är ett betonggolv som ligger direkt på mark "markplan" måste du ha en åldersbeständig plast underst, därefter kan/bör du lägga underlagsfoam eller grålumpapp. Du kommer då "nästan" upp till samma höjd som det andra golvet.

åldersbeständig plast underst, därefter kan/bör du lägga underlagsfoam eller grålumpapp. Du kommer då "nästan" upp till samma höjd som det andra golvet.
Tack så mycket! skall införskaffa dessa, vet du/ni något material som skulle fungera bra för att få det i samma höjd, eller är det bara att lägga på extra lager av grålumspapp? eller blir det evenuellt "svajigt" då?

Grålumspapp bygger ca 1 mm. Masonit 3,2 mm Är de två jag använt när jag "fyller upp"

Flytspackel om det är ett riktigt ojämnt golv.

golvet är jämnt så då får det bli masonit kanske för att få upp det lilla extra! tack för svaren

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.