När jag applicerar ett högre vattentryck börjar kranen ”släppa” från blandarens botten. Se video. Det är en oras blandare. Kan det möjligtvis vara någon packning eller insats som behöver bytas? Samt isåfall hur hittar man det som passar då blandaren troligtvis har några år på nacken.

• Köksblandare av märket Oras monterad vid diskbänk med kakelvägg bakom. Problem med stabiliteten vid ökat vattentryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Aa okej, tack för snabbt svar. Satt och kollade på den där innan. Lär väl inte vara super svårt att göra själv? Rörmokare skulle ha 3,5k och tyckte de lät lite väl för att laga.

Q
Finns det någon skruv på baksidan av blandare, som håller ihop pipen med blandaren? Är den kanske lös, eller borta?

Q Qjanto skrev:
Finns det någon skruv på baksidan av blandare, som håller ihop pipen med blandaren? Är den kanske lös, eller borta?
Om du kollar PDFen jag länkade till så ser du att det bara är en plastpigg på en plastring som låser fast pipen i blandaren.

Q
Demmpa Demmpa skrev:
Om du kollar PDFen jag länkade till så ser du att det bara är en plastpigg på en plastring som låser fast pipen i blandaren.
Jag kollade inte på länken innan, nu ser jag det 👍

lustigt att denna dök upp, har exakt samma problem på min oras blandare, undra om det bara är att slå till eller om jag måste göra efterforskningar först. Det brukar ju finnas så många olika modeller

jag kunde inte hitta någon modell nummer på min kran.

Men jag antar att denna del finns på en massa olika kranar.

Man kan väl rycka upp pipen och kolla om det är lika.

Jag beställde den länkade produkten och nu fungerar kranen som den ska. Tack för all hjälp alla inblandade!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.