Hej jag har en elextrolux insght glacir som inte stänger av vattnet när isbitbehållaren är full .
Det fortsätter att fylla på med vatten trots att behållaren full.
Någon som kan tänkas vad problemet är? Inuti av en ismaskin i en fryslåda, visande isklampar och vattenbehållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

RoTe
"Problem med ismaskin" hade varit ett bättre namn på tråden, så rätt folk lockas hit och kan hjälpa dig.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Har du hittat vad det är som känner av när den är full? Om det är någon som fastnat där?

T TypRätt skrev:
Har du hittat vad det är som känner av när den är full? Om det är någon som fastnat där?
Nej jag vet ju inte vad jag titta på

RoTe RoTe skrev:
"Problem med ismaskin" hade varit ett bättre namn på tråden, så rätt folk lockas hit och kan hjälpa dig.
Går det att redegera /Lägga till

B bananen45.hotmail.com skrev:
Går det att redegera /Lägga till
Nu står det rätt eller?

Fairlane
Nu står det rätt eller?
Det står fortfarande "Varför" som rubrik, så nej.
Edit: Nu är det ändrat.

Poängen med att sätta en vettig rubrik är delvis att hitta rätt läsare, delvis att det blir svårt att hitta mellan olika trådar om alla sätter rubriker som "varför", "hjälp" etc.

Sen hoppas jag att det inte är din mailadress du valt som användarnamn, det skulle åtminstone inte jag göra.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med själva problemet. Jag har gett upp min istillverkning, men av andra skäl.

• Haha
returen
  • Laddar…
Den gula i främre sektionen ser ju ut att vara en flottör med en brytare i mitten. Om du flyttar den manuellt i topp så den når brytaren, slutar den då?

Annars hade jag börjat undersöka där.

Hej jag har en elextrolux insght glacir som inte stänger av vattnet när isbitbehållaren är full .
Det fortsätter att fylla på med vatten trots att behållaren full.
Någon som kan tänkas vad problemet är?[bild]
byt ventilen!!!

returen returen skrev:
byt ventilen!!!
Var hittar jag den?

B Bananen66 skrev:
Var hittar jag den?
Anslutningsslangen går ju in i en vit box bak höger nere på skåpet
däri sitter denna ventil du måste byta

returen returen skrev:
Anslutningsslangen går ju in i en vit box bak höger nere på skåpet
däri sitter denna ventil du måste byta
Tackar för svaret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.