Hej
Har drabbats av enorma problem när det gäller hantverkare i mitt hem men det är inte jag som är beställare. Eftersom man inte betraktas som konsument så har man heller inte möjligheten att använda sig av konsument köplagen. Vad vänder man sig för hjälp i ett sådant här fall ? Någon som har någon erfarenhet ??

Prata med beställaren?

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
M Matulda69 skrev:
Har drabbats av enorma problem när det gäller hantverkare i mitt hem men det är inte jag som är beställare.
Tror du får bättre hjälp om du beskriver lite utförligare. Vad har hänt? Vad ska göras? Vem har beställt? På vilket sätt har det gått fel? Hur bor du? Bostadsrätt?

Välkommen till forumet i alla fall!

• Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du får bättre hjälp om du beskriver lite utförligare. Vad har hänt? Vad ska göras? Vem har beställt? På vilket sätt har det gått fel? Hur bor du? Bostadsrätt?

Välkommen till forumet i alla fall!
Tack 👍 Jag bor i egen fastighet och har tagit emot erbjudande utav Trafikverket med fönsterbyte för buller. Entreprenören har totalt misslyckats med allt. Med Åverkan och skador som följd. 2ggr har dom misslyckas och istället förvärrat skadorna har givetvis kontaktat Trafikverket ger mig inga svar och konsument verket kan inte hjälpa mig då jag inte är konsument i detta läget. Om jag inte får gehör från Trafikverket vad har jag då för skydd som fastighetsägare?

plåtrickard plåtrickard skrev:
Prata med beställaren?
Givetvis har jag gjort det

M Matulda69 skrev:
Tack 👍 Jag bor i egen fastighet och har tagit emot erbjudande utav Trafikverket med fönsterbyte för buller. Entreprenören har totalt misslyckats med allt. Med Åverkan och skador som följd. 2ggr har dom misslyckas och istället förvärrat skadorna har givetvis kontaktat Trafikverket ger mig inga svar och konsument verket kan inte hjälpa mig då jag inte är konsument i detta läget. Om jag inte får gehör från Trafikverket vad har jag då för skydd som fastighetsägare?
Fågel sittande i hörn vid fönster, droppar på svart och vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M Matulda69 skrev:
[bild]
Detta är endast ett utav många många fel😪😪

Vad är det som är fel på bilden?
Lite kladdigt utfört ,men ser inga fel?

M Matulda69 skrev:
Detta är endast ett utav många många fel😪😪
Just det där kan man väl fixa själv på 20 minuter?

Verkar dumt att ta strid och offra tid och kraft för petitesser.

Har du väldigt höga krav?

Själv kanske jag hade varit en smula tacksam om jag fått nya fönster utan kostnad.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
M Matulda69 skrev:
Hej
Har drabbats av enorma problem när det gäller hantverkare i mitt hem men det är inte jag som är beställare. Eftersom man inte betraktas som konsument så har man heller inte möjligheten att använda sig av konsument köplagen. Vad vänder man sig för hjälp i ett sådant här fall ? Någon som har någon erfarenhet ??
Hej!

Jag (och fler med mig) har samma problem. Jag har försökt skicka pm till dig men inte fått något svar.

Hör gärna av dig!

B BoSarve skrev:
Hej!

Jag (och fler med mig) har samma problem. Jag har försökt skicka pm till dig men inte fått något svar.

Hör gärna av dig!
Hej. Vem är firman som utfört fönsterbyte hos er via trafikverket?

M Matulda69 skrev:
Hej
Hej. Får man fråga vem firman var som trafikverket anlitade till detta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.