Hej
Har drabbats av enorma problem när det gäller hantverkare i mitt hem men det är inte jag som är beställare. Eftersom man inte betraktas som konsument så har man heller inte möjligheten att använda sig av konsument köplagen. Vad vänder man sig för hjälp i ett sådant här fall ? Någon som har någon erfarenhet ??
Har drabbats av enorma problem när det gäller hantverkare i mitt hem men det är inte jag som är beställare. Eftersom man inte betraktas som konsument så har man heller inte möjligheten att använda sig av konsument köplagen. Vad vänder man sig för hjälp i ett sådant här fall ? Någon som har någon erfarenhet ??
Besserwisser
· östergötland
· 2 768 inlägg
Prata med beställaren?
Tror du får bättre hjälp om du beskriver lite utförligare. Vad har hänt? Vad ska göras? Vem har beställt? På vilket sätt har det gått fel? Hur bor du? Bostadsrätt?M Matulda69 skrev:
Välkommen till forumet i alla fall!
Tack 👍 Jag bor i egen fastighet och har tagit emot erbjudande utav Trafikverket med fönsterbyte för buller. Entreprenören har totalt misslyckats med allt. Med Åverkan och skador som följd. 2ggr har dom misslyckas och istället förvärrat skadorna har givetvis kontaktat Trafikverket ger mig inga svar och konsument verket kan inte hjälpa mig då jag inte är konsument i detta läget. Om jag inte får gehör från Trafikverket vad har jag då för skydd som fastighetsägare?Alfredo skrev:
M Matulda69 skrev:Tack 👍 Jag bor i egen fastighet och har tagit emot erbjudande utav Trafikverket med fönsterbyte för buller. Entreprenören har totalt misslyckats med allt. Med Åverkan och skador som följd. 2ggr har dom misslyckas och istället förvärrat skadorna har givetvis kontaktat Trafikverket ger mig inga svar och konsument verket kan inte hjälpa mig då jag inte är konsument i detta läget. Om jag inte får gehör från Trafikverket vad har jag då för skydd som fastighetsägare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· östergötland
· 2 768 inlägg
Vad är det som är fel på bilden?
Lite kladdigt utfört ,men ser inga fel?
Lite kladdigt utfört ,men ser inga fel?
Hej!M Matulda69 skrev:Hej
Jag (och fler med mig) har samma problem. Jag har försökt skicka pm till dig men inte fått något svar.
Hör gärna av dig!
Hej. Får man fråga vem firman var som trafikverket anlitade till detta?M Matulda69 skrev:Hej
Klicka här för att svara