1 054 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Problem med hantverkare vid asfaltering
Hej!
Jag har anlitat en firma för att asfaltera om min uppfart och delvis lägga sten. De har nu lagt nytt bärlager men inte asfalterat än. Det har uppstått problem längs vägen:
Vad bör jag göra? När kan jag gå vidare för att anlita en ny firma som avslutar jobbet? Eftersom det ligger finkornig sand på uppfarten drar vi in sanden i huset hela tiden. Dessutom vill jag kunna använda uppfarten till bilen och husvagnen.
Jag har anlitat en firma för att asfaltera om min uppfart och delvis lägga sten. De har nu lagt nytt bärlager men inte asfalterat än. Det har uppstått problem längs vägen:
- Den ansvarige sköt upp mötet där vi skulle diskutera detaljerna tre gånger. Detta borde ha fått mig att avstå från att anlita dem men jag gav dem en sista chans och då dök de upp. Detta ledde dock till att den sten jag ville ha inte fanns i lager och inte kunde beställas för att komma i tid enligt firman då de ville köra igång direkt efter vårt möte.
- Jobbet utfördes där nytt bärlager lades och det gamla togs bort. När jag inspekterade det nya bärlagret ligger det precis intill panelen på huset dvs det kommer att bli problem att lägga asfalt om man inte vill att panelen ska ligga inbakad i asfalten.
- Bärlagret lades ovanpå grenarna från häcken dvs flera av grenarna stack ner en lång bit i bärlagret. Jag fick dra upp dem och klippa bort dem.
Vad bör jag göra? När kan jag gå vidare för att anlita en ny firma som avslutar jobbet? Eftersom det ligger finkornig sand på uppfarten drar vi in sanden i huset hela tiden. Dessutom vill jag kunna använda uppfarten till bilen och husvagnen.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 628 inlägg
Vad säger ert avtal om att frånträda avtalet, ev. förseningsviten etc? För ni har väl ett skrivet avtal?
Hej!B Bästerortarn skrev:
VI har inte skrivit något avtal. Entreprenören har skickat en offert till mig och vi har kommit överens om vad som ska ingå via e-post och sms. Enlit det avtal som bifogades via den första offerten står det "Vid fel eller dröjsmål på xxxxxx sida får du hålla inne så mycket av betalningen som fordras för att ge dig säkerhet för eventuella krav på grund av felet eller dröjsmålet." Dock har jag som sagt inte skrivit under just det avtalet.
Jag har inte fått någon faktura eller betalat något ännu.
Klicka här för att svara