Funderar på vad jag har gjort för fel (för att undvika kommentarer på den isolerade bruna tråden så är det en extra tändtråd som är oanvänd/isolerad trappbrytaren kommer att bytas ut i framtiden)
Lokalt kan jag tända och släcka (den dimmrar upp eller ner snabbt/ upplever inte eller har inte listat ut hur jag kan stoppa det på en viss nivå)
Remote kan jag tända och släcka men inte styra dimmernivå.
Datablad för dimmern: https://www.elkoep.com/media/import/Elko/RFx/RFDEL-71B-SL-MT/EN/Datasheet_RFDEL-71B-SL-MT.pdf
Brytaren har fas in och ut (svart)
4 tråds dimmer med krav på nolla (även uttaget i taket har nolla)
S: Fas (svart) via brytaren
N: Blå ledare nolla
L: Ytterligare en fas (svart) , enligt databladet
V: Tändtråd grön via reläet till tak uttaget
Lokalt kan jag tända och släcka (den dimmrar upp eller ner snabbt/ upplever inte eller har inte listat ut hur jag kan stoppa det på en viss nivå)
Datablad för dimmern: https://www.elkoep.com/media/import/Elko/RFx/RFDEL-71B-SL-MT/EN/Datasheet_RFDEL-71B-SL-MT.pdf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jag provade att växla L (trodde inte att det skulle lösa problemet men i brist på annat)
Tända och släcka fungerar både lokalt och remote som innan, dimningen fungerar inte (som innan)
Har återställt enligt kopplingsdiagrammet igen (utan dimnings funktionalitet)
Tända och släcka fungerar både lokalt och remote som innan, dimningen fungerar inte (som innan)
Logga in
Skapa konto
Har återställt enligt kopplingsdiagrammet igen (utan dimnings funktionalitet)
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Bästa svaret
Har du satt fjäder i strömbrytaren?
Funderar på om det ska vara återfjädrande knapp, får liten känsla att det ska vara det "existing wired pushbutton.".
Funktionen kan vara följande:
Snabbt tryck = växla läge
Långt tryck = dimmra
Prova att "tryck å släpp" (slå till å från).
Funderar på om det ska vara återfjädrande knapp, får liten känsla att det ska vara det "existing wired pushbutton.".
Funktionen kan vara följande:
Snabbt tryck = växla läge
Långt tryck = dimmra
Prova att "tryck å släpp" (slå till å från).
I know men dimmern borde ju fungera.
Som den är installerad nu så kan jag lokalt dimra snabbt upp och ner mellan 0-100% lokalt på knappen (ett tryck) extra tryck eller hålla in knappen gör ingenting. Remote kan jag slå av och på lampan men statusuppdatering på dimmernivå eller justering fungerar inte.
Insåg nu att kanske hade installerat impulsfjädern på fel sida, växlar jag sida så fungerar det att slå av/på lokalt (ingen dimning överhuvudtaget) däremot fungerar allting remote istället.
Kan ju vara så att den här dimmer pucken enbart stödjer dimning remote :/
Japp impulsefjäder är installerade på strömbrytarenDemmpa skrev:
Som den är installerad nu så kan jag lokalt dimra snabbt upp och ner mellan 0-100% lokalt på knappen (ett tryck) extra tryck eller hålla in knappen gör ingenting. Remote kan jag slå av och på lampan men statusuppdatering på dimmernivå eller justering fungerar inte.
Insåg nu att kanske hade installerat impulsfjädern på fel sida, växlar jag sida så fungerar det att slå av/på lokalt (ingen dimning överhuvudtaget) däremot fungerar allting remote istället.
Kan ju vara så att den här dimmer pucken enbart stödjer dimning remote :/
S: är tändtråd eller signal från strömställare inte fas. Den är för att styra dimmer. Sen behövs det en återfjädrande tryckknapp och det får du till med en fjäder du stoppar in under vippa.R roflor skrev:Funderar på vad jag har gjort för fel (för att undvika kommentarer på den isolerade bruna tråden så är det en extra tändtråd som är oanvänd/isolerad trappbrytaren kommer att bytas ut i framtiden)
Datablad för dimmern: [länk]
[bild]
[bild]
Annat namn för tändtråd är "bruten fas", å det är vad TS skrev men med andra ord "S: Fas (svart) via brytaren"J J-banan skrev:
Sen är frågan om den tråden är en tändtråd, för tändtråd är normalt tråden mellan sista brytaren och förbrukaren, den aktuella tråden är mer en mellantråd eller ännu bättre en styrtråd/impulstråd.
Strax innan du postade så skrev TS att han har en impulsefjäder i brytaren men att den satt på fel sida, så istället för att temporärt sluta kretsen vid tryck så bröt den istället kretsen temporärt.J J-banan skrev:
Klicka här för att svara