Jag har än äldre Gustavsberg toalett som helt plötsligt fått problem med spolkapaciteten. Problemet verkar ligga i att tanken inte fylls tillräckligt snabbt. Det tar 3-4 timmar för tanken att fyllas och när den väl är fylld så fungerar allt som det ska.

Någon som har någon lösning till detta?

Tackar på förhand...
 
Tja,verkar som att den har kalkat igen... eller så är det hål på flottören.... men mest troligt att ventilen som fyller på vattnet har kalkat igen!
 
låter som ett troligt scenario. Och detta kan avhjälpas med en rejäl tvätt invärtes? Eller sitter problemet ända ner i anslutningen till vattenledningen?
 
Plocka isär och undersök.
Alternativet är att köpa ny flottör och ventil.
 
Vi hade ett liknande problem vårt hus.
Om rören i huset är av gjutjärn kan det finnas ett litet filter i ventilen där vattnet fylls på i toaletten för att fånga upp rost i vattnet som kommer in. Det filtret hade blivit rätt tätt på våra toaletter och gjorde att vattnet fylldes på väldigt långsamt.
 
pinebar skrev:
Vi hade ett liknande problem vårt hus.
Om rören i huset är av gjutjärn kan det finnas ett litet filter i ventilen där vattnet fylls på i toaletten för att fånga upp rost i vattnet som kommer in. Det filtret hade blivit rätt tätt på våra toaletter och gjorde att vattnet fylldes på väldigt långsamt.
Finns inga vattenrör av gjutjärn för inomhusbruk, troligen galvade du pratar om.
/ Me Messersmitt ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.