Jag letar efter en badkarsblandare som kommer upp på sidan av badkaret på ena långsidan liknande den här:

TerraSWST.jpg

Skulle även vilja ha en takdusch ovan badkaret som kommer direkt ut från taket dvs inga synliga rör.

Vart hittar jag dessa produkter?

Jag tycker det ser ut som en 3-håls karblandare som man flyttat ut från karkanten. Borde det inte finnas information om blandaren på hemsidan bilden kommer ifrån?

*EDIT* Badkaret är IDOs Terra, du borde kunna ringa IDO och fråga om blandaren på bilden.

/ama

Skulle även vilja ha en takdusch ovan badkaret som kommer direkt ut från taket dvs inga synliga rör.

Vart hittar jag dessa produkter?
Kolla på www.sigro.se under vattenkranar. Tror att Damixa har rör för takdusch genom tak.

2004TC300.jpg

Duschrör för takduschsil med anslutning i tak, R15.

Längd 200 mm och 300 mm. Diameter 24 mm.

Kostar 324:-

0994TC175STAR.jpg

Kostar från 3126:- beroende på diam.

Allt från Damixa. Från sigros hemsida

Hans-Grohe har flera badkarsblandare att välja på. Jag har själv en 4-hålsblandare (med handdusch) i Serien Axor Starc. Hur bra som helst.

Hans-Grohe har ett stort sortiment med takduschar och inbyggnadsblandare som rekomenderas. Även Mora har så sent som detta år släppt en serie inbyggnadssaker. Vola har klassiska Arne Jacobsen- blandare för inbyggnad. Även tyska Dorn-Bracht har en del. Damixa är förmodligen en av de större leverantörerna i sverige av 3-håls blandare.

Min rekomendation är antingen Hans-Grohe eller damixa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.