187 993 läst ·
634 svar
188k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
Från usa kan jag rekommendera www.hardwaresales.com de har en stor traditionell järnhandel norr om Seattle. Är det något de inte har i online shoppen sa de att de kunde lösa det. Har bekanta som köpt därifrån också och det har funkat bra.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Tänkte handla lite på semestern över andra sidan av pölen. Tittar på olika spikpistoler och andra tryckluftsagregat, bl.a. Bostitch. Är Bostitch N60FN något att ha för en hobbymekare?
Behöver dock inte så mycket för mig själv men har dubbelranson för bagaget. Några tips på vad som är bra att ha?
Behöver dock inte så mycket för mig själv men har dubbelranson för bagaget. Några tips på vad som är bra att ha?
Fick min första leverans, där jag använt reship.com som mellanhand, från US idag.
Beställde en DeWalt 51321r (refurbished) från CPO Powertools förra veckan men då dom inte skeppar till SE blev det mellanhand.
Funkade bra, reggade mig först hos reship och fick en egen postadress i Portland, Oregon. Skapade ett nytt Paypalkonto med den adressen och sen var det bara att shoppa och betala via paypal.
Tilläggstjänst från reship: avlägsna ev fakturor på paketet ...
Innan reship skickar det vidare kan man ange vilket varuvärde som paketet har, jag satte 80USD som är ett rimligt pris för verktyg (i alla fall för icke invigda) för att se vad som händer och det var inga klagomål på det. Däremot så blev tull och moms lägre än väntat då jag hade räknat med det på 80USD för papppistolen och 60 USD för frakten (USPS) men det blev bara för 80USD då reship hade tippexat!!! över frakt kostnaden på tulldeklarationen som satt på paketet.
Summa sumarum, 140USD för spikpistolen, 60USD för frakt, 131SEK tull och moms och 100 SEK till posten för deras tjänster. Totalt blev det då 1600:- för den. Billigt eller dyrt kan ju diskuteras men har inte hittat den för lägre belopp i SE.
Ser helt ny ut så refurbished modellerna verkar vara prisvärda. Får väl se om jag säljer den efter att jag är klar med taken på huset och sommarstugan men av ngn anledning så brukar jag behålla alla verktyg som jag skaffat, kan ju behövas igen ...
Beställde en DeWalt 51321r (refurbished) från CPO Powertools förra veckan men då dom inte skeppar till SE blev det mellanhand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funkade bra, reggade mig först hos reship och fick en egen postadress i Portland, Oregon. Skapade ett nytt Paypalkonto med den adressen och sen var det bara att shoppa och betala via paypal.
Innan reship skickar det vidare kan man ange vilket varuvärde som paketet har, jag satte 80USD som är ett rimligt pris för verktyg (i alla fall för icke invigda) för att se vad som händer och det var inga klagomål på det. Däremot så blev tull och moms lägre än väntat då jag hade räknat med det på 80USD för papppistolen och 60 USD för frakten (USPS) men det blev bara för 80USD då reship hade tippexat!!! över frakt kostnaden på tulldeklarationen som satt på paketet.
Summa sumarum, 140USD för spikpistolen, 60USD för frakt, 131SEK tull och moms och 100 SEK till posten för deras tjänster. Totalt blev det då 1600:- för den. Billigt eller dyrt kan ju diskuteras men har inte hittat den för lägre belopp i SE.
Ser helt ny ut så refurbished modellerna verkar vara prisvärda. Får väl se om jag säljer den efter att jag är klar med taken på huset och sommarstugan men av ngn anledning så brukar jag behålla alla verktyg som jag skaffat, kan ju behövas igen ...
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Prisjakt säger ungefär 4000 för pistolen. 1600 måste vara tokbilligt, eller var kan man fynda nästan lika billigt i Sverige?TeroM skrev:Fick min första leverans, där jag använt reship.com som mellanhand, från US idag.
[bild]
Jag funderar på att köpa lite nakna blå bosch batteriverktyg från USA. Det verkar som att man kan få en naken CRS180 för drygt $100 + frakt, totalt drygt en tusenlapp med frakt. Det är typ hälften av vad en naken GSA 18 V-Li kostar från UK och det verkar vara identiska maskiner. Jag är nästan säker på att batterierna för europamarknaden passar i den amerikanska maskinen. Finns det någon som kan bekräfta?
Jag har redan en PS50 (GOP 10.8) och kan bekräfta att mina europabatterier funkar i den maskinen.
Jag har redan en PS50 (GOP 10.8) och kan bekräfta att mina europabatterier funkar i den maskinen.
TeroM, vad tycker du om din pistol? Är du nöjd? Är själv i köpartagen av bla en pappspikpistol, och de är ju onekligen billiga från andra sidan pölen.
Glöm inte att du ska lägga på moms o tull på den dryga tusenlapp ovan. I Europa så får du samma såg för kanske 1800kr hemskickat med 3 års garanti.pelpet skrev:Jag funderar på att köpa lite nakna blå bosch batteriverktyg från USA. Det verkar som att man kan få en naken CRS180 för drygt $100 + frakt, totalt drygt en tusenlapp med frakt. Det är typ hälften av vad en naken GSA 18 V-Li kostar från UK och det verkar vara identiska maskiner. Jag är nästan säker på att batterierna för europamarknaden passar i den amerikanska maskinen. Finns det någon som kan bekräfta?
BAtterierna passar säkert.
Inte spikat seriöst med den än, bara testat lite grann då papprojekten kommer att komma igång till våren - sommaren. Men, det lilla jag kört så funkar den bra och som jag skrev ovan, det syns knappt att den är använd så jag är nöjd med det priset.Octavianus skrev:
Redigerat:
ok, tack för svar. För jag letade lite på tradera och såg denna http://www.tradera.com/dewalt-takpapps-pistol-auktion_302446_175902494 och funderar på om den verkligen är så bra. Men kan ju bero på att den är redigt sliten.
När annonsen försvunnit så står det såhär i texten:
Den är precis som alla andra takpapps pistoler fungerar en stund sedan behöver den vila eller smörjas för att fungera dom här maskinerna lever sitt eget liv så att säga men på det hela taget har jag varit nöjd med den
När annonsen försvunnit så står det såhär i texten:
Den är precis som alla andra takpapps pistoler fungerar en stund sedan behöver den vila eller smörjas för att fungera dom här maskinerna lever sitt eget liv så att säga men på det hela taget har jag varit nöjd med den
ok, vad skulle det kunna vara och vad kan det kosta? Kan man lämna bort den för att få det gjort? En chansning mao. Dock verkar det smartare att beställa från Amerikat, och få en nästan nya för lite det dubbla priset bara.
Jag köpte en sån här : http://www.portercable.com/Products/ProductDetail.aspx?ProductID=28952 för $190 + frakt från CPO tools. Tog hem den mha reship.com, hade tur och slapp moms + tull... Såg helt OK ut, har ingen spik så jag har inte testat den ännu
¨pelpet skrev:Jag funderar på att köpa lite nakna blå bosch batteriverktyg från USA. Det verkar som att man kan få en naken CRS180 för drygt $100 + frakt, totalt drygt en tusenlapp med frakt. Det är typ hälften av vad en naken GSA 18 V-Li kostar från UK och det verkar vara identiska maskiner. Jag är nästan säker på att batterierna för europamarknaden passar i den amerikanska maskinen. Finns det någon som kan bekräfta?
Jag kan bekräfta. Köpte en hel drös maskiner, bl a CRS180 from Amazon före jul för snittpris 75 USD per maskin utan batterier. De hade en drive som gave 25 USD rabatt om man handlade för över 100 USD och maskinerna för 99USD. Bara att lägga på ett borr eller sågblad, så vips var man nere i 75 USD per maskin. Laddare och batterier ingick i ett paket, men den kör jag med transformator. Kör vidare batterier inköpta från Toolstop, dvs europeiska. De amerikanska maskinerna verkar i större utsträckning vara tillverkade i Malaysia, de europeiska oftare i Kina.