187 994 läst ·
634 svar
188k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
Allt med batterier, då spelar det ju ingen roll att de kör med 110V system. När jag kommer till USA någon gång så blir det resa dit med tom lättviktsväska, och fullt med fina batterimaskiner i väskan på vägen hem. Gäller bara att kolla med hotellet att man kan beställa prylar dit.
Köp en flexibel installationsborr!
Det skulle iallafall imponera på mig. Och de finns inte i sverige.
Det skulle iallafall imponera på mig. Och de finns inte i sverige.
Hade varit av intresse men verkar inte vara lagervara i butikerna, kan bara beställas online för leverans till butik vilket är lite riskabelt med leveranstiden.pelpet skrev:
Får beställa inför nästa tripp istället
Köpte bland annat Husky blocknycklar med spärrfunktion och livstids garanti på Home depot i höstas. Fanns flera olika modeller och välja på. Känns som bra kvalitet. Tror jag betalade ca $30 för sju stycken.
Kolla om det finns mer än en HD i stan. Ofta finns det flera och vissa kan vara större och mer välsorterade än andra.TeroM skrev:
Desvärre ...mycke_nu skrev:
Skall svänga förbi en HD idag på väg från kontoret, kollar där.Home Depot skrev:
Blev även icke verktygsrelaterat, 2 st GoPro Hero3+ Black Edition, 1000SEK billigare per styck jämfört med SE, halva priset på mycket av tillbehören.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Hur är det med luftverktyg från USA? Är gängorna man skruvar in sin nippel i samma här som där?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Vissa är det. Antingen är det vanlig rak R gäng eller så är det NPT som är konisk.1/4" NPT är vanligast har jag upplevt.
Kopplingar är dock inte de samma som vi brukar ha här. På Cejn språk heter de 310 (US standard) och vi brukar ha 320 (Euro).
Kopplingar är dock inte de samma som vi brukar ha här. På Cejn språk heter de 310 (US standard) och vi brukar ha 320 (Euro).
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Robert-san01 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ungefär så här långt in kan jag skruva min julanippel innan det tar stopp. I början är det väldigt slapp passform, men stigningen känns inte fel. Ska jag tolka det som att maskinen är konisk och att jag bör leta npt-nippel? Några tips om var man hittat sånt i Sverige? Gärna i butik.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Mät diametern på gängen längst in och längst ut med ett skjutmått, då borde du få rätt bra indikation på om den är konisk eller inte.
Jag köpte lite kopplingar på Ahlsell i veckan, de har både R och NPT.
Jag köpte lite kopplingar på Ahlsell i veckan, de har både R och NPT.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jag köpte nya nipplar på swedol (som säljer IR). De sade att man inte får in dem mer än halvvägs och mycket riktigt gick de nya nipplarna inte in längre än de andra. Med gängtejp är det i alla fall tätt och tyst nu. Jag har inte provdragit några bultar men på torrvarvning spinner den som en katt. Väldigt mysigt ljud.
Längesen jag skrev nått här men jag ville bara tipsa om dessa:
http://www.ebay.com/itm/Bosch-CLPK2...t-/380780354823?pt=Drills&hash=item58a8471d07
Här hemma dräller det av dragare så det blir inga fler
Laddaren funkar nog inte här men det dräller av dom på tyska ebay.
http://www.ebay.com/itm/Bosch-CLPK2...t-/380780354823?pt=Drills&hash=item58a8471d07
Här hemma dräller det av dragare så det blir inga fler
Laddaren funkar nog inte här men det dräller av dom på tyska ebay.
Redigerat: