Allt med batterier, då spelar det ju ingen roll att de kör med 110V system. När jag kommer till USA någon gång så blir det resa dit med tom lättviktsväska, och fullt med fina batterimaskiner i väskan på vägen hem. Gäller bara att kolla med hotellet att man kan beställa prylar dit.

pelpet skrev:
Köp en flexibel installationsborr!
Det skulle iallafall imponera på mig. Och de finns inte i sverige.
Hade varit av intresse men verkar inte vara lagervara i butikerna, kan bara beställas online för leverans till butik vilket är lite riskabelt med leveranstiden.

Får beställa inför nästa tripp istället :-)

Köpte bland annat Husky blocknycklar med spärrfunktion och livstids garanti på Home depot i höstas. Fanns flera olika modeller och välja på. Känns som bra kvalitet. Tror jag betalade ca $30 för sju stycken.

Nilsson2 skrev:
Köpte bland annat Husky blocknycklar med spärrfunktion och livstids garanti på Home depot i höstas. Fanns flera olika modeller och välja på. Känns som bra kvalitet. Tror jag betalade ca $30 för sju stycken.
I tum storlek antar jag

TeroM skrev:
Hade varit av intresse men verkar inte vara lagervara i butikerna, kan bara beställas online för leverans till butik vilket är lite riskabelt med leveranstiden.

Får beställa inför nästa tripp istället :-)
Kolla om det finns mer än en HD i stan. Ofta finns det flera och vissa kan vara större och mer välsorterade än andra.

Nimajneb skrev:
I tum storlek antar jag
Köpte en sats med tum och en med mm. Köpte även en hylsnyckelsats med genomgående hylsor, den hade både mm och tumhylsor.

mycke_nu skrev:
Kolla om det finns mer än en HD i stan. Ofta finns det flera och vissa kan vara större och mer välsorterade än andra.
Desvärre ...

Home Depot skrev:
PRODUCT SOLD: Online Only
Skall svänga förbi en HD idag på väg från kontoret, kollar där.

Blev även icke verktygsrelaterat, 2 st GoPro Hero3+ Black Edition, 1000SEK billigare per styck jämfört med SE, halva priset på mycket av tillbehören.

Hur är det med luftverktyg från USA? Är gängorna man skruvar in sin nippel i samma här som där?

Vissa är det. Antingen är det vanlig rak R gäng eller så är det NPT som är konisk.1/4" NPT är vanligast har jag upplevt.

Kopplingar är dock inte de samma som vi brukar ha här. På Cejn språk heter de 310 (US standard) och vi brukar ha 320 (Euro).

har beställt lite skor från Ebay och det har hittills inte varit nått problem för butikerna/säljarna att skriva ner priset på grejorna, har ni provat det med verktyg?

Robert-san01 skrev:
Vissa är det. Antingen är det vanlig rak R gäng eller så är det NPT som är konisk.1/4" NPT är vanligast har jag upplevt.

Kopplingar är dock inte de samma som vi brukar ha här. På Cejn språk heter de 310 (US standard) och vi brukar ha 320 (Euro).
ImageUploadedByByggahus.se1397819829.428741.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ungefär så här långt in kan jag skruva min julanippel innan det tar stopp. I början är det väldigt slapp passform, men stigningen känns inte fel. Ska jag tolka det som att maskinen är konisk och att jag bör leta npt-nippel? Några tips om var man hittat sånt i Sverige? Gärna i butik.

Mät diametern på gängen längst in och längst ut med ett skjutmått, då borde du få rätt bra indikation på om den är konisk eller inte.

Jag köpte lite kopplingar på Ahlsell i veckan, de har både R och NPT.

Jag köpte nya nipplar på swedol (som säljer IR). De sade att man inte får in dem mer än halvvägs och mycket riktigt gick de nya nipplarna inte in längre än de andra. Med gängtejp är det i alla fall tätt och tyst nu. Jag har inte provdragit några bultar men på torrvarvning spinner den som en katt. Väldigt mysigt ljud.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.