Tips för den som tänkt beställa från Toolking. Kupongen THANKS4209 ger $10 rabatt.

Min beställning blev:
Makita BTD141 Factory Reconditioned 18-Volt Cordless Impact Driver Kit
Makita LXFD01Z 18V LithIon Cordless 1/2-In Driver Drill
2 st 3.0Ah-batterier

Priset blev ca 2500:- med frakt.

Har Toolking gått omkull? De har ju nästan inget att sälja längre.

Maxikatten skrev:
Har Toolking gått omkull? De har ju nästan inget att sälja längre.
Fick iaf mina verktyg från dem igår.

ThomasLindgren skrev:
Fick iaf mina verktyg från dem igår.
Kolla själv, starkt reducerat sortiment. Toolking.com är väl rätt url?

Hittade Festool CXS med 3-dels kittet för ca 1800kr i USA så jag tänkte det kunde vara kul att prova deras lilling. Passade på att kolla in hålsågar från Bosch och under 100kr/st för 74 och 85mm PS skär kunde jag inte motstå. Många av Festool tillbehören är klart billigare i Tyskland så det blev bara några enstaka Centrotec bits och ett lock med verktygshållare till CTL 26:an.

Skall bli kul att se hur det funkar med ACE tool. Den kommunikation jag haft hittills med dem har vart bra så det verkar lovande.

Skickar ACE Festool utomlands då?

Ingen aning. De skickar inte till Californien, men till New Jersey var det inga problem.

Aha, så du skickar inte hit grejerna. För Festool och Dewalt tillåter ju inte export av deras verktyg.

Nej, jag sampackar dem och tar hem det med båt. Blev några snöslungor åt kompisar, Jeans till familjen, 240-120 trafos och lite köks knivar också när jag ändå håller på.

http://www.reship.com/ kan ju vara lösningen när leverantören inte vill skeppa utanför US. Dom kan mot en liten kostnad även ta bort ev. fakturor etc och slå in allt i presentpapper ...

Har inte prövat dessa då det är ett bra tag sen jag handlade från US.

B
Hej

Är det någon som vet en affär i Tokyo som det går köpa Makita-verktyg i? Vet ju inte hur prisbilden är heller, så om någon vet säg gärna. Gärna nåt som det går ta sig till med tåg...

Någon som vet var man kan beställa frässtål av märket Trend?

Jäklans dyr frakt :-( Hittade Trend frässtål till bra pris via Amazon UK men de kunde inte levereras till Sverige :-(

Jag köpte från Power Tools (UK)
Fungerade bra.
/P-O

Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.