187 993 läst ·
634 svar
188k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
Att det inte skulle fungera har du ju redan vetat en månad.Raskus skrev:
Kjells har en omvandlare som fungerar.
Blev till slut en stomspikare, en 16gauge och en 18 gauge från reconditionedsales.com.joniz skrev:
340 dollar varav frakt 110 dollar.
Beställde i lördags och hämtade ut dom idag. Mycket fint skick för att vara reconditioned.
16guage pistolen var klassad som grade C, dvs risigare men frånsett någon repa så ser den som ny ut.
Rekommenderas!
Är det någon som har en humm om vilka priser tools-plus.com har på frakten till Sverige?
Har försökt mailat dem men det har gått många dagar nu utan svar, så jag tänkte om någon köpt därifrån nyligen så att man kan bilda sig en uppfattning..
Har tänkt beställa en 18 gauge dyckertpistol för lister & foder osv, tror vikten ligger på ca 4 lbs dvs ca 2kg.
- Andreas
Har försökt mailat dem men det har gått många dagar nu utan svar, så jag tänkte om någon köpt därifrån nyligen så att man kan bilda sig en uppfattning..
Har tänkt beställa en 18 gauge dyckertpistol för lister & foder osv, tror vikten ligger på ca 4 lbs dvs ca 2kg.
- Andreas
Redan testat det utan resultat, får bara följande meddelande:
"Expedited delivery cannot be calcuated for an item you selected. Select another option, or note that you want expedited delivery in the Comments section"
Det är därför jag önskar veta, eftersom jag inte fått några svar på mina mail tools-plus ännu.
Därför tänkte jag att nån annan kanske beställt ungefär samma sak, någorlunda nyligen så att jag kan få en kostnad mellan tummen & pekfingret...
"Expedited delivery cannot be calcuated for an item you selected. Select another option, or note that you want expedited delivery in the Comments section"
Det är därför jag önskar veta, eftersom jag inte fått några svar på mina mail tools-plus ännu.
Därför tänkte jag att nån annan kanske beställt ungefär samma sak, någorlunda nyligen så att jag kan få en kostnad mellan tummen & pekfingret...
Det verkar som om du har rätt, får upp meddelanden när jag väljer bostitch pistoler, men inte när jag väljer en dewalt, då får jag en fraktkostnad på ca 110 dollar.Hajakz skrev:
Du får en reconditioned 18g Bostitch från Toolking för 108 USD inkl frakt, dvs ca 670 SEK. Sedan tillkommer 145 SEK ytterligare till UPS och ca 27% tull och moms, dvs ca en tusing inalles. Frakten ligger på ca 58 USD. Det varierar några dollar beroende på vilken pistol man beställer.
Jag har läst dom första fem sidorna och där stod inget sen så gav jag upp.
Hur är det måste man betala amerikansk moms eller är det bara svensk moms
tänkte på om man beställer från Lee Valley igentligen så är det från Canada.
Men det gäller väll alla importer utanför EU
Mvh Pär H
Hur är det måste man betala amerikansk moms eller är det bara svensk moms
tänkte på om man beställer från Lee Valley igentligen så är det från Canada.
Men det gäller väll alla importer utanför EU
Mvh Pär H
du ska inte betala amerikansk moms när du exporterar till sverige, eller canadensisk. det är tull på 1,7% av inköpsvärdet inkl frakten, sen tillkommer 25% moms.
www.hardwaresales.com funkade bra för en kompis att beställa ifrån.
www.hardwaresales.com funkade bra för en kompis att beställa ifrån.
Jag såg att Toolking har börjat sälja endel 220/230V-verktyg! Inte så stort sortiment än, men det växer nog. Har någon fler tips på USA-nätshops som kränger 220/230V-verktyg?
Tyvärr fanns inte sågen jag ville ha. (Makita LS1016X).
Om någon vill återposta en länk till en 110 till 220 V transformator vore jag glad!
Tyvärr fanns inte sågen jag ville ha. (Makita LS1016X).
Om någon vill återposta en länk till en 110 till 220 V transformator vore jag glad!
Redigerat: