Ja, det har fungerat bra med de köpare jag handlat av. Har dock i alla fallen förklarat upplägget så de förstår vad det är för adress de skickat till.

Jag har just insett vilken enorm skillnad det är i pris på vissa bildelar i usa jämfört med i sverige (iaf till usa bilar).
Jag köpte en abs givare till en Cheva, den kostade mindre än hälften jämfört med i sverige (frakt medräknad).
Och eftersom jag vet att mina föräldrar just hade köpt nya gångjärnstappar till samma Cheva för ca 1100kr så kollade jag priset på dom också.

Med frakt så kostade dom 148kr. :S

japp, bildelar verkar va god idé att skeppa över, Beställde nyligen lite delar till min gamla Cheva S10 Blazer -92. 2st trösklar för en dryg tusing med frakt, har inte anlänt än, men jag hoppas de dimper ner vilken dag som helst. Beställde även renoveringskit till insprutningen alla packningar + bränsletrycksreg. för strax över 300:- med frakt, tog mindre än en vecka från det att jag la ordern på Ebay. väntar även på en tändmodul, runt 200:- med frakt, Vet inte vad grejerna kostar i Sverige, men med tanke på att jag gav 175:- för fördelarlock och rotor i Sverige när jag sen såg att man får samma grejer för en bit under halva priset i staterna så har jag inte ens brytt mej om att kolla vad det kostar lokalt.

Mvh Fredrik

300 watt, det blir dyrt och klumpigt. Bättre att sälja den där laddaren på Tradera och köpa en ny där eller från UK.

Ojdå, ja det lät inte som ett alternativ ens att släpa på en sådan för jämnan.
Hur svårt är det för en normalhändig att bygga om laddaren till 230 volt? Någon som gjort och kan dela med sig av?

Har man nånsin lött förut så är det enkelt. Finns flera trådar om det här.

Jag ropade in ett Makita LXT 407 kit på Tradera (någon här på forumet smygimporterar?) med amerikansk laddare. Vet inte om jag idds löda om den och böka.
Kan någon bekräfta att omvandlaren från Teknikmagasinet fungerar trots att den bara är på 100 watt?

http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=040068

• 040068.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderar på att köpa en dyckertpistol från tools-plus.com vilket jag har sett andra gjort här på forat.

Jag kan inte välja något annat frakexempel än USP worldwide expediated för stabila 90 bucks.

Jag tror mig minnas att andra har kunnat få fraktat med usps standard betydligt billigare.

Någon som har en idé vad som kan krångla för mig?

Mysko, prova maila kundtjänsten på Tools-Plus.com
Jag betalade inga 90dollores för frakten hit. :)

Titta vad tomten kom med förra veckan :)

Makita LXT 407
3600 kr inkl frakt, tull och moms, som hittat.
Har beställt en omvandlare från 230 till 110 volt av billigaste sort, får väl se om den kan göra jobbet.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36336

• IMAG0050.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Meddela gärna om omvandlaren fungerar. Fick du med cirkelsågen i paketet också?

Ingen cirkel, nej.

Absolut, när jag nu får den. De är inte så snabba hongkongianerna att skicka prylarna.
Annars blir det till att sälja eller bygga om laddaren.

Om jag minns rätt så vill laddaren ha 240 W. Du har alltså beställt en för svag transformator från DX.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.