Har du kollat etiketten på laddaren?

På samtliga mina 8 blå Bosch laddare står det 230v, men på mina billiga laddare (tex. på 2 Biltema maskiner) står det 100-240v.. hur det står till med Makita-laddare vet jag dock inte, men om du har tur så räcker det att montera en ny kontakt på din laddare.

Makita laddarna går bara på 110volt. Och som sagt innan är 100w för klen transformator.
Finns billiga ombyggnadssatser på tradera som är väldigt lätta att montera.

RickeP skrev:
Makita laddarna går bara på 110volt. Och som sagt innan är 100w för klen transformator.
Finns billiga ombyggnadssatser på tradera som är väldigt lätta att montera.
Har läst tidigare här på forumet om en som körde med en 100 Watt 230-110 voltsomvandlare med gott resultat, så jag kör en chansning. Går det så går det. Riskerar ca 80 spänn annars.

Har aldrig sett sådana ombyggnadssatser på Tradera, har du någon länk?

funderar på att köpa en paslode gaspistol från usa men undrar hur det fungerar med laddaren, måste man köpa en ny för att kunna ladda här i sverige eller funkar den här också alternativt kan man köpa en omvandlare på typ clas ohlsson som gör att den går att använda här?

Dom gamla Makita-laddarna gick att köra på 100W omvandlare. Jag vet ingen som kört den nya törstigare sorten med gott resultat, så .. jämför inte äpplen och päron :)

arwid skrev:
funderar på att köpa en paslode gaspistol från usa men undrar hur det fungerar med laddaren, måste man köpa en ny för att kunna ladda här i sverige eller funkar den här också alternativt kan man köpa en omvandlare på typ clas ohlsson som gör att den går att använda här?
Kolla hur många watt laddaren tar.
Vilken modell funderar du på?
Ska också köpa pistol och gas hade varit en fördel.
Men vill inte köpa en som inte går att få tag i gas eller spik till i sverige alt. Ebay!

RickeP skrev:
Kolla hur många watt laddaren tar.
Vilken modell funderar du på?
Ska också köpa pistol och gas hade varit en fördel.
Men vill inte köpa en som inte går att få tag i gas eller spik till i sverige alt. Ebay!

Det är en dyckertpistol jag funderar på att köpa en paslode 902000 (im250) närmare bestämt och av vad jag kan förstå så bör det inte vara några problem att få tag på spik, och gas ska gå att köpa i sverige, har läst på någon sida att eventuellt behövs en adapter för att få det att fungera

http://www.amazon.com/Paslode-902000-Straight-Finish-Nailer/dp/B0007KQUHA

FredrikR skrev:
Mysko, prova maila kundtjänsten på Tools-Plus.com
Jag betalade inga 90dollores för frakten hit. :)
Jag mailade och fick fraktpris på 100 dolares, iofs både en dyckertpistol och en stomspikare.

joniz skrev:
Jag mailade och fick fraktpris på 100 dolares, iofs både en dyckertpistol och en stomspikare.
Är nog helt ok, det ser ut som jag betalade $65 i frakt för en Senco FP18MG dyckert. :)

pezlin skrev:
Meddela gärna om omvandlaren fungerar. Fick du med cirkelsågen i paketet också?
Igår kom den äntligen, omvandlaren, men icke, den fungerande inte ihop med Makitaladdaren DC18RA, antagligen för klen effekt.
Nåväl, vad gör man inte. Nu beställer jag en laddare från ebay.
Någon som är sugen på en Amerikansk Makitaladdare så är det bara att hojta.

Jag har köpt en hel drös 1/2" fräsarstål därifrån innan jul. Brorsan var över så han fick ta med hem...
Blev lite förskräckt när han kom hem och dom låg i påsar men dom är indränkt i ngn slags plastskydd så skären tar inte skada.

Köpte du "Eagle-märket" eller det billigare "Pricecutter"?

Eagle sortimentet

CMT / Dimar-kvalitet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.