187 993 läst ·
634 svar
188k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
Har du kollat etiketten på laddaren?
På samtliga mina 8 blå Bosch laddare står det 230v, men på mina billiga laddare (tex. på 2 Biltema maskiner) står det 100-240v.. hur det står till med Makita-laddare vet jag dock inte, men om du har tur så räcker det att montera en ny kontakt på din laddare.
På samtliga mina 8 blå Bosch laddare står det 230v, men på mina billiga laddare (tex. på 2 Biltema maskiner) står det 100-240v.. hur det står till med Makita-laddare vet jag dock inte, men om du har tur så räcker det att montera en ny kontakt på din laddare.
Har läst tidigare här på forumet om en som körde med en 100 Watt 230-110 voltsomvandlare med gott resultat, så jag kör en chansning. Går det så går det. Riskerar ca 80 spänn annars.RickeP skrev:
Har aldrig sett sådana ombyggnadssatser på Tradera, har du någon länk?
funderar på att köpa en paslode gaspistol från usa men undrar hur det fungerar med laddaren, måste man köpa en ny för att kunna ladda här i sverige eller funkar den här också alternativt kan man köpa en omvandlare på typ clas ohlsson som gör att den går att använda här?
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Dom gamla Makita-laddarna gick att köra på 100W omvandlare. Jag vet ingen som kört den nya törstigare sorten med gott resultat, så .. jämför inte äpplen och päron 
Kolla hur många watt laddaren tar.arwid skrev:
Vilken modell funderar du på?
Ska också köpa pistol och gas hade varit en fördel.
Men vill inte köpa en som inte går att få tag i gas eller spik till i sverige alt. Ebay!
RickeP skrev:
Det är en dyckertpistol jag funderar på att köpa en paslode 902000 (im250) närmare bestämt och av vad jag kan förstå så bör det inte vara några problem att få tag på spik, och gas ska gå att köpa i sverige, har läst på någon sida att eventuellt behövs en adapter för att få det att fungera
http://www.amazon.com/Paslode-902000-Straight-Finish-Nailer/dp/B0007KQUHA
Igår kom den äntligen, omvandlaren, men icke, den fungerande inte ihop med Makitaladdaren DC18RA, antagligen för klen effekt.pezlin skrev:
Nåväl, vad gör man inte. Nu beställer jag en laddare från ebay.
Någon som är sugen på en Amerikansk Makitaladdare så är det bara att hojta.
Jag har köpt en hel drös 1/2" fräsarstål därifrån innan jul. Brorsan var över så han fick ta med hem...
Blev lite förskräckt när han kom hem och dom låg i påsar men dom är indränkt i ngn slags plastskydd så skären tar inte skada.
Blev lite förskräckt när han kom hem och dom låg i påsar men dom är indränkt i ngn slags plastskydd så skären tar inte skada.