7 700 läst ·
38 svar
8k läst
38 svar
prisvärd multimaster/slip`?
Jag köpte en Bosch med sladd när den kom för ca 18 mån sedan, men den har havererat i strömbrytaren...och hittar givetvis inte kvittot 
Köpte en Multimaster Limited edition på kampanj, min upplevelse är att multimastern är värd varenda krona mer än Boschen, gör jobbet mycket snabbare ( kan bero på bättre blad?), vibrerar mindre och smidig att byta blad i nya fästet.
Köpte en Multimaster Limited edition på kampanj, min upplevelse är att multimastern är värd varenda krona mer än Boschen, gör jobbet mycket snabbare ( kan bero på bättre blad?), vibrerar mindre och smidig att byta blad i nya fästet.
Har en bosch gop 10,8 v, alldeles för dålig kapacitet på batteriet och högljudd men ett suveränt verktyg i sig!
Idag slutade den fungera, trodde den var överhettad först efter att ha kört den konstant i ett par h med undantag för batteribyte. Har fler batterier o laddare så den gick i princip nonstop.
Den kallnade men fungerade fortfarande inte, som tur är är den ganska ny så det blir en ny med sladd istället.
Idag slutade den fungera, trodde den var överhettad först efter att ha kört den konstant i ett par h med undantag för batteribyte. Har fler batterier o laddare så den gick i princip nonstop.
Den kallnade men fungerade fortfarande inte, som tur är är den ganska ny så det blir en ny med sladd istället.
Någon som vet den direkta skillnaden mellan de två sladdlösa Bosch maskinerna?Spackelspaden skrev:
[Blå] GOP 10,8 V-LI Professional
http://www.bosch-pt.se/boptocs2-se/.../sv/gw/Sladdlös+Multi-Cutter/125966/index.htm
[Grön] PMF 10,8 LI
http://www.bosch-do-it.se/boptocs2-...addlöst+flerfunktionsverktyg/156101/index.htm
GOPen ser ju lite smäckrare ut, samt är ett hekto tyngre. Men PMF 180 har en Oscillationsvinkel vänster/höger på 2,8 ° mot GOP på 1,4 ° enligt vad det står i specarna på websidan. Hur inverkar detta?
Den är på väg till Sverige och lanseras när som helst. Min handlare har några exemplar undanlagda och får riktig leverans precis efter nyår. Dock så är ju priserna sådär - verkar hamna på runt 2000kr och med systainer plus lite tillbehör 2500-2800 kr
/lorant
/lorant
Okaj... Axminsters £99.95 att föredra alltså!kinglolle skrev:
Jag köpte mig en Bosch PMF 180 idag, än är jag hel nöjd, kommer verkligen åt på ställen man inte för med någon annan maskin. Har inte testat så jätte mycke men en del. Skulle inte köpt en alls, skulle bara ha lite plastkilar men så låg den där på cheapy å väntade. Som sagt en maskin som rekommenderas.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden