7 695 läst ·
38 svar
8k läst
38 svar
prisvärd multimaster/slip`?
åkte många mil för att köpa en bosch till lägst pris.
väl inne i butik så kostade den något helt annat och jag ifrågasatte ifall de hade olika priser i butik kontra internet men icke... Bittert köpte jag den ändå...
Komhem, läste tråden och insåg att jag inte bara hade gått in i fel affär utan den rätta affären låg i samma byggnad som den jag handlade i... suck...
Men nu är jag ägare till en bosch iaf, och efter att varvat ner lite nu så ska jag nog ta och testa den
väl inne i butik så kostade den något helt annat och jag ifrågasatte ifall de hade olika priser i butik kontra internet men icke... Bittert köpte jag den ändå...
Komhem, läste tråden och insåg att jag inte bara hade gått in i fel affär utan den rätta affären låg i samma byggnad som den jag handlade i... suck...
Men nu är jag ägare till en bosch iaf, och efter att varvat ner lite nu så ska jag nog ta och testa den
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Det är hörselkåpor på som gäller även för de dyrare maskinerna.
Jag har både PMF180 o GOPen
Sladdstället bytte jag direkt i PMFen och använder den alltid till slipning.
GOPen är tystare o stadigare och det är skönt o slippa sladden.
Slipplattan som följde med PMFen är skräp men den som följde med GOPen funkar kanon.
Sladdstället bytte jag direkt i PMFen och använder den alltid till slipning.
GOPen är tystare o stadigare och det är skönt o slippa sladden.
Slipplattan som följde med PMFen är skräp men den som följde med GOPen funkar kanon.
Jag är inne på min tredje Fein och har inget annat verktyg som lever mer fan än det. Samtidigt så är det nästan det mest använda verktyget. Tilläggas bör att jag är inne på mina sjätte hörselkåporMathiasS skrev:
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Kan varmt rekommendera Bosch PMF 10,8 för 1500 spänn. Sladdlös och driv av 10,8v litium batteri. Hade bestämt mig för en PMF 180E när jag såg denna på CO. Tyckte inte det var värt mellanskillnaden till den blåa sladdlösa för 2500 kr, men när den gröna dök upp så kunde jag inte motstå 
Det låter billigt. Med PMF:en följer endast ett batteri, "rakt" träblad och "cirkelformat" trä-/metallblad och slipplatta med ett gäng papper. Jag behövde min omgående så jag kollade aldrig på utländska sajter. Sen hade jag bestämt mig för PMF-180E för 899, så 1500 var nog lite smärtgränsen för mig. Men kan du tänka dig att lägga 2k så är det inget att tveka på. Två batterier känns nästan nödvändigt om den ska användas i lite större utsträckning.