Känner att jag behöver en giraffslip. Har mycket väggyta som skall spacklas och slipas och måste jobba då och då så hyra kommer inte att funka. Enligt äldre trådar skall Bauhaus herkules vara bra men tyvärr verkar den aldrig komma in i lager.

Vad finns det för alternativ? Någon som provat julas nuvarande modeller?

Redigerat:
Fast en stor fördel med Flexen är att den har motorn i handtaget, denna har den ju längst ut. Sen är ju alla leder i plast, håller väl iofs för en hemmapulare.

• Gilla
Johanhassehansson
  • Laddar…
Stefan N skrev:
Fast en stor fördel med Flexen är att den har motorn i handtaget, denna har den ju längst ut. Sen är ju alla leder i plast, håller väl iofs för en hemmapulare.
Det är nog faktiskt en fördel med Flexen för sliphuvudet blir "tungt" på Julas om man kör tak. Men jag använder den mest för eget hemmapuleri så jag kan ju vila emellanåt :)

Köpte en sådan Meec väggslip på jula idag. Tycker ändå att den känns helt okej till det priset. Angående tyngden så är det väl bara en anledning till att ta en kaffe mitt i jobbet som hemmapulare :)

Kanske satsa på Abranet och handslipning istället? Minst lika effektiv. Jag övergav giraffen (Flex) eftersom man ändå får lägga mer tid på slipningen och efterjustera för hand.

Men jag har ju just tröttnat på att slipa för hand med abranet :(

pelle242 skrev:
Men jag har ju just tröttnat på att slipa för hand med abranet :(
Hehe...dåså! :D

Jag testade Julas men lämnade tillbaka den i förmån för Bauhaus Hercules som fungerar mycket bättre. Jag tyckte plattan på Julas ofta "tryckte" snett och man fick ringar på väggen.
Hercules finns via web-order: http://www.bauhaus.se/herkules-tak-vaggslip-dws225l.html

Nu är ju inte Hercules slipen hej-dundrande bra den heller men den slipar ok och framförallt så fungerar damm-utsuget bra på den vilket var mindre bra på Julas...
Hercules har motorn på själva plattan så den blir tung att jobba med i taket. Man kommer ofta åt hastighetsratten med knogen på tummen också när man byter grepp så jag brukar tejpa den... :o

När provade du julas? Dom verkar ha bytt ut den då de rear ut en sort som utgående artikel...

Det var nog över ett år sedan så troligen den äldre modellen då...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.